وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ناتالیا زنی که عاشق کشور ایران شده است! + عکس

ناتالیا زنی که عاشق کشور ایران شده است! + عکس
به گزارش ایران ناز ناتالیا پولیانسكایا ـ خبرنگار خبرگزاری روس بیزنس كنسالتینگ ـ در مقاله‌ای به معرفی جاذبه‌های ایران، بویژه غداهای ایرانی پرداخته است. او در ابتدای مقاله‌ی خود با شعری از لوگیان یاكوبوویچ ـ شاعر روس ـ می‌نویسد: زنده‌باش ایران كه زیبایی روی تو چون تابش رنگین‌كمان آتشین است، زمین تو با گل‌ها فرش شده و آسمانت چون چشمان پری‌ها همیشه پاك است.
به نوشته‌ی خانم پولیانسكایا، این روزها مردم بیشتر و بیشتر در این‌باره فكر می‌كنند كه لازم نیست فقط به اروپا سفر كرد، بلكه به سرزمین‌های ناشناخته هم می‌توان رفت. برای مثال، می‌توان به كشور جالبی مانند ایران رفت. آنجایی که تازه‌های بسیار، آثار باستانی منحصربه‌فرد و آشپزخانه‌ی شرقی بی‌نظیری دارد.
او ادامه می‌دهد: آشپزخانه‌ی ایرانی یكی از خوشمزه‌ترین آشپزخانه‌ها در جهان است. بیشتر غذاها با گوشت گوسفند، پرندگان، سبزیجات، لوبیا و برنج پخته می‌شود. یك آشپز ایرانی در پاسخ به پرسش همراه با تعجب ما درباره‌ی این‌كه ماهی چه شد؟ پاسخ می‌دهد كه ماهی به آشپزخانه‌ی سنتی ایران وارد نمی‌شود.
 
ناتالیا زنی که عاشق کشور ایران شده است! + عکس

اما برنج در ایران موضوع خاصی است، ایرانی‌ها بی‌نهایت و در حجم زیاد برنج می‌خورند. برنج ایرانی‌ها دانه‌بلند و سفتی خاصی دارد و پلوی آن حتما باید دانه‌دانه باشد. برنج با ظرف جداگانه سرو می‌شود و معمولا بالای آن اندكی برنج زرد رنگ پخته‌شده با زعفران یا ادویه‌ی كاری روی میز گذاشته می‌شود.
ایرانی‌ها برنج را به شكلی كه ما می‌دانیم نمی‌پزند. آن‌ها دو برابر بیشتر از ما به برنج آب اضافه می‌كنند، برنج به‌جای آب جوش در آب سرد ریخته می‌شود، روغنی مانند روغن آفتابگردان اندكی بعد از جوش آمدن آب به آن اضافه می‌شود و وقتی برنج تقریبا پخته شد و آب كمی در دیگ ماند، روی آن سرپوش خاص یا حوله می‌گذارند، آتش زیر آن را به حداقل می‌رسانند تا برنج پخته شود و كاملا دم بکشد.

این خبرنگار روس بیان می‌كند: پلو همراه با سبزی و گوشت پخته‌شده در سس گردو یعنی چلو خورشت، پلو همراه با سبزی (سبزی‌پلو)، برنج ترش و شیرین با كشمش و بادام و پرتغال (شیرین‌پلو)، پلو با پیاز، عدس و كشمش یا خرما (عدس‌پلو) زینت‌بخش سفرهای ایرانی است. البته فهرست پلوها در منو غذاها خیلی دراز و طولانی است.
محبوبیت سوپ در ایران كمتر است؛ ولی آشپزخانه‌ی ایرانی سوپ هم دارد و اینجا آشپزان ایرانی امور ابتکاری زیادی دارند. برای مثال، می‌شود به ماست و خیار اشاره كرد كه از ماست، نعنا، خیار و كشمش تشكیل می‌شود.

بین غذاهای گوشتی می‌شود به آبگوشت اشاره كرد كه با گوشت گوسفند، سبزیجات و لوبیا تهیه می‌شود. نسخه‌های زیادی برای پختن آبگوشت وجود دارد؛ ولی نتیجه‌ی همه‌ی شیوه‌های پخت آن یک غذای همیشه خوشمزه و سیركننده است. او می‌نویسد: علاوه بر این همه‌ی غذای خوشمزه، نمی‌توان از فسنجان گذشت.

 
فسنجان با قطعات گوشت گوسفند یا پرنده و حتا ماهی در سس خیلی غلیظ گردو و انار پخته می‌شود. همچنین ایرانی‌ها خیلی كباب می‌خورند. كباب شكل‌های خیلی زیادی در ایران دارد. كباب در منوی غذای رستوران‌ها، صفحه و حتا صفحات خاص خود را دارد. البته كباب فقط به ایران محدود نمی‌شود، ولی کباب ایرانی چیز دیگری است، اگر شما گوشت دوست دارید، حتما كباب ایرانی را امتحان كنید، پشیمان نمی‌شوید.

ضمنا انواع نان هم در ایران خیلی زیاد است و در برخی رستوران‌ها، نان به‌طور جدا سرو می‌شود. نان تافتون، لواش، نان روغنی و نان با سبزی و … ایرانی‌ها اصلا هوادار نان هستند و فقط نان تازه می‌خورند. در هر خیابان، یك یا چند نانوایی كوچك هست كه معمولا ویترین‌های شیشه‌یی دارد تا افرادی كه برای خریدن نان صف كشیده‌اند، ببینند نانواها چطور كار می‌كنند؛ اما در برابر این نانوایی‌ها همیشه مردم صف می‌كشند، زیرا تعداد افراد مشتاق نان داغ در ایران خیلی زیاد است.

در ایران مانند بسیاری از كشورهای شرقی، دلمه نیز پخته می‌شود. ایرانی‌ها همراه با خوراك خود دوغ می‌نوشند كه اغلب طعم نعنا دارد. ایرانی‌ها اغلب چای شیرین می‌نوشند، ضمنا انواع شیرینی هم در ایران خیلی زیاد است. برای مثال، فقط شكر همراه با زعفران (نبات) جای تعریف دارد. همین نبات شیرین برای زمانی که دل درد دارید، توصیه می‌شود.
این خبرنگار خطاب به مسافران روسیه که به ایران سفر می‌کنند و سری هم به شیراز می‌زنند، می‌گوید: اگر كسی به شیراز سفر كرد، حتما باید بستنی منحصربه‌فرد آن به نام «فالوده بستی» را امتحان كند. آن را می‌شود در دیگر شهرها هم خورد، ولی شیراز وطن این پدیده‌ی عجیب خوشمزه است.
 
اول دانه‌های آسیاب‌شده‌ی گندم به آب ریخته می‌شود، از ماده‌ی خمیرمانند حاصل‌شده نخ‌هایی مانند ماكارونی به‌دست می‌آید، بعد به آن یخ خردشده، گلاب و آب لیمو و گاهی هم پسته‌ی خردشده افزوده می‌شود. ضمنا پسته‌ی ایرانی بهترین پسته‌ی جهان محسوب می‌شود.
نوشابه‌های غیرالكلی با طعم میوه‌های مختلف در ایران خیلی محبوب هستند. در ایران انواع عجیب آب میوه هم خیلی زیاده است. بین آن‌ها می‌شود از آب انار، آب آلو و آب زرشك یاد كرد؛ ولی آب زرشك خیلی ترش است و آدم فكر می‌كند، معده‌اش را ذوب می‌كند!!

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره