وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مرده‌ای که هر وقت از قبر بیرون بکشی تازه است!!

مرده‌ای که هر وقت از قبر بیرون بکشی تازه است!!
به گزارش ایران ناز رئیس کل بانک مرکزی در حالی انتشار خبر دریافت 47 فقره وام توسط یک نفر در سال 85 را بیرون کشیدن یک مرده از قبر عنوان میکند که باید از محمود بهمنی پرسید که چرا مردم و سیستم های نظارتی بانک مرکزی باید پس از 5 سال این مساله را کشف و پیگیری قضایی کنند.

محمود بهمنی امروز در حاشیه همایش بانکداری اسلامی در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران که پرسید؟ چگونه فردی توانسته 47 فقره وام مسکن از یک بانک دریافت کند، استدلال عجیب و غریبی کرده و عنوان می کند که انتشار این گونه خبرها که مربوط به سالهای گذشته است، بیرون کشیدن مرده از قبر است.

از آقای بهمنی باید پرسید که آقای رئیس کل، آیا از منظر شما مفاسد اقتصادی مشمول مرور زمان می شود؟ این استدلال چقدر پذیرفته است که چون این آقا سال 85 بیش از 47 فقره وام گرفته، امروز نباید افشا شود.

سوال مهمتری که آقای رئیس کل باید پاسخ دهد اینکه چرا پس از گذشت 5 سال سیستم های نظارتی بانک مرکزی و سیستم بانکی این مساله را کشف نکردند و اکنون پس از خبری شدن این موضوع دستگاه قضا و سیستم بانکی باید این مساله را دنبال کند.

به نظر می رسد این استدلال آقای بهمنی و اینکه تصریح می کند" قرار نیست بانک مرکزی وارد سیر بازرسی بانکها شود" یک فرار به جلو برای نپذیرفتن مسئولیت این گونه تخلفات در شبکه بانکی است.

اگر 17 هزار واحد بانکی در کشور وجود دارد و نظارت بر این واحدها بر عهده خود شعب است، پس سیستم نظارتی بانک مرکزی برای کجا تعریف شده است و جایگاه نظارتهای بانک مرکزی چیست؟ اگر بانکی نخواهد تخلفات خود را افشا کند تکلیف چیست؟

انتظار مردم از نهادهای نظارتی در بانک مرکزی این است که با اندیشیدن تدابیری مانع از رخداد چنین اتفاقات مشابه شود و اگر هم تخلفی در شبکه بانکی صورت گرفت، زودتر از رسانه‌ای شدن موضوع با تخلف صورت گرفته برخورد کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره