وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش جدید و جالب سارقان عابر بانکها

روش جدید و جالب سارقان عابر بانکها

به گزارش فارس «توانا»، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سان دیاگو موفق شدند دریابند که چگونه می‌توان با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز دیجیتالی رمز وارد شده توسط افراد را با بررسی صفحه کلید ورودی رمز تشخیص داد.

آنها دریافتند به هنگام لمس صفحه کلید توسط افراد قبل از اینکه گرمای منتقل شده از انگشت فرد به صفحه کلید از روی سطح صفحه کلید از بین برود، توسط دوربین‌های مادون قرمز می‌توان نقاط پر حرارت تا کم حرارت را تشخیص داد و رمز را دریافت کرد.

به گزارش سی ان ان، این زنگ خطری برای افراد استفاده کننده از دستگاه‌های عابربانک است که باید نسبت به این مورد آگاهی داشته باشند.

محققان دریافتند احتمال صحت تشخیص رمز پس از یک دقیقه به حدود ۵۰ درصد می‌رسد. با توجه به اینکه صفحه کلید‌های پلاستیکی و لاستیکی قابلیت ذخیره‌سازی بیشتری از حرارت را دارند بنابراین استفاده از این صفحه کلید‌ها خطر دزدیده شدن رمز را افزایش می‌دهد.

بنابراین جنس صفحه کلید نیز با توجه به ضریب انتقال حرارت آن بسیار مهم خواهد بود و استفاده از موادی که انتقال حرارت در آنها سریع رخ خواهد داد در جلوگیری از سرقت رمز بسیار مناسب خواهد بود.

توصیه می‌شود در جهت پیشگیری از سو استفاده سارقان از این روش کشف ‌شده، سایر نقاط صفحه کلید لمس شود تا به این ترتیب سارقان به دلیل تعداد بالای نقاط گرم موجود در صفحه كلید دچار سردرگمی شوند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره