وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قدیمی ترین متهم زن در انتظار نتیجه تحقیقات +عکس

قدیمی ترین متهم زن در انتظار نتیجه تحقیقات +عکس
اعتماد:فاطمه مطیع كه 18 سال است به اتهام همكاری با شوهرش در قتل مجید در زندان به سر می‌برد، در حالی منتظر انجام تحقیقات جدید در پرونده‌اش است كه به گفته عبدالصمد خرمشاهی، وكیل وی، حال جسمانی وی چندان مساعد نیست و در حال حاضر در بیمارستان به سر می‌برد. فاطمه مطیع كه در زمان دستگیر شدنش 43 سال داشت، اكنون با گذشت 18 سال در 61 سالگی به سر می‌برد ولی تاكنون تمام احكامی كه در خصوص قصاص، دیه یا تبرئه وی صادر شده، همگی نقض شده‌اند.
 
بر اساس این گزارش وی سه سال پس از زمان دستگیری‌اش در سال 75 در دادگاه بدوی به قصاص محكوم شد اما پس از انجام مراسم قسامه و ایراداتی كه درباره پرونده گرفته شد این پرونده به دیوان عالی كشور ارجاع شد. این پرونده 10 سال در كش و قوس دیوان عالی كشور و دادگاه بدوی بود تا اینكه در سال 85 محاكمه وی دوباره آغاز شد. بنا به گفته وكیل فاطمه مطیع وی در این مدت 18 سال، 20 بار دست به خودكشی زده و دو سال نیز در بیمارستان روانی بستری بوده است.
 
علاوه بر این وی در سال 85 در راه احضار به دادگاه توانست از زندان فرار كند كه این مساله موجب دردسر مسوولان زندان اوین و به زیر سوال رفتن آنها نیز شد كه پس از آن مطیع با توصیه وكیلش خود را معرفی كرد. دادگاهی كه در این خصوص در سال 85 برگزار شد، مطیع را تبرئه كرد كه با اعتراض اولیای دم مواجه شد و پرونده مجددا به دیوان عالی كشور و پس از آن به همان شعبه دادسرا ارجاع شد.
 
در آخرین دادگاهی كه در سال 88 درباره این پرونده پیچیده برگزار شد حكم به قصاص فاطمه مطیع صادر شد كه این حكم با اعتراض وكیل پرونده روبرو شد. پرونده به شعبه 20 دیوان عالی كشور رفت و در ماه گذشته نیز حكم قصاص مجددا نقض شد و بناست تحقیقات جدیدی در این باره از سر گرفته شود. بنا به گفته وكیل این پرونده از سرگیری تحقیقات درباره این پرونده با مشكلات متعددی روبرو است، چراكه پس از گذشت 18 سال از این اتفاق بسیار دشوار است كه شواهد و مدارك دوباره جمع‌آوری شود.
 
این در حالی است كه دو تن از عروسان فاطمه مطیع كه علیه وی در دادگاه‌های گذشته شهادت داده بودند، به دلیل اختلافاتی كه با این خانواده داشتند از همسران‌شان جدا شدند. گفتنی است این پرونده هم‌اكنون در شعبه 105 دادگاه عمومی جزایی شهرری مفتوح است. همسر فاطمه مطیع كه خود نیز متهم به معاونت در قتل است، در جریان این پرونده مدعی شده بود همسرش با مقتول (مجید) رابطه نامشروع داشته است. شواهد در این پرونده نشان می‌دهد برادرشوهر فاطمه مطیع نیز یكی از متهمان معاونت در قتل مجید است. ب
 
ر اساس گزارش پزشكی قانونی، مجید توسط سم كوزاتیون كه مایع و زردرنگ است به قتل رسیده، در حالی كه فاطمه مطیع در اقراری كه پیش از این كرده بود عنوان كرد از سمی پودرشكل و خاكستری‌رنگ برای كشتن مجید استفاده كرده كه پس از اعلام گزارش پزشكی قانونی ساختگی بودن اعترافات وی محرز شد. گفتنی است اولیای دم نیز تاكنون هرگز حاضر به دادن رضایت نشده‌اند. به گفته خرمشاهی هنوز وقت برای دادگاه بعدی مشخص نشده اما به زودی دادگاه پرونده فاطمه مطیع برگزار خواهد شد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره