وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جاعل سابقه‌دار فیش‌های حقوقی دستگیر شد

متهمی كه با جعل فیش حقوقی و تهیه برگه ضمانت برای گیرندگان وام، بازپرداخت آن را به صورت غیرقانونی ضمانت می‌كرد، با هوشیاری كارآگاهان پلیس آگاهی گیلان دستگیر شد.

به گزارش سرویس «حوادث» ایسنا، سرهنگ كریمی ـ رییس پلیس آگاهی استان گیلان ـ درباره جزییات این خبر، گفت: با دریافت چند گزارش مردمی درباره این كه تعداد زیادی از افراد با مدارك ضمانت جعلی اقدام به دریافت وام می‌كنند، كارآگاهان اداره مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای برای بررسی بیشتر موضوع وارد عمل شده و پس از محرز شدن فعالیت غیرقانونی، تلاش خود را برای شناسایی عامل یا عاملان جعل مدارك آغاز كردند.

وی افزود: با تحقیقات ابتدایی و احضار برخی افراد كه با مدارك جعلی وام دریافت كرده بودند، كارآگاهان متوجه شدند متهم به نام «غ ـ و» با شناسایی افرادی كه تقاضای وام داده بودند با در اختیار داشتن فیش حقوقی یكی از سازمان‌های دولتی و جعل امضاهای روی آن ضمانت بازپرداخت وام را به صورت غیر قانونی داده و در قبال آن پولی از متقاضی وام دریافت می‌كرد و با این شیوه برای ضمانت چندین نفر در بانك‌های مختلف، جعل اسناد را انجام داده بود كه بیشتر آن‌ها نیز به دلیل ناشناس بودن ضامن از بازپرداخت وام خودداری كرده بودند.

رییس پلیس آگاهی استان گیلان بیان كرد: با راهنمایی و اطلاعات متقاضیان وام محل سكونت متهم شناسایی و وی در حالی كه غافلگیر شده بود، دستگیر شد. متهم اعتراف كرد كه فیش حقوقی را در زمان خدمت در اداره به دست آورده و با جعل آن، مدارك جعلی را به بانك ارائه می‌داد.

به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ كریمی گفت: متهم همچنین عنوان كرد كه قبل از این نیز چندین بار دیگر با همین اتهام روانه زندان شده است كه بلافاصله بعد از آزادی از زندان دوباره اقدام به این كار كرده است. با دستگیری این فرد و تكمیل پرونده‌ متهم با صدور قرار بار دیگر روانه زندان شد.