وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشدار جدی به دختران جوان

هشدار جدی به دختران جوان
در مطالعه تعداد زیادی از مجلات، نشان داده شد که مجلات زنانه، 10.5 برابر بیشتر از مقالات مردانه، کاهش وزن را ترویج می کند. به گزارش خبرگزاری برنا، دوره نوجوانی، علامتی از تغییرات سریع و شدید احساسی و جسمانی است.
 
در این دوره ارزش زیادی برای قبول و تایید اجتماعی وجود دارد. توجهات بیرونی بسیار تاثیرگذار است و پیام های اجتماعی، هنجارهای فرهنگی را مشخص می کند.
 
تصویر بدنی(body-image)
به موازاتی که نوجوان بر تظاهرات فیزیکی خود تمرکز می کند، تصویر بدنی و خود پنداشت های (self-concept) مربوط، به عنوان یکی از عوامل معنادار برای سلامتی و به- زیستی در طول این مرحله ظهور پیدا می کند. این موضوع که نوجوانان ایده آل های بدنی خود را چگونه تعریف و تنظیم می کنند و متعاقب آن چگونگی خود- مقایسه گری های آن ها، به شدت تحت تاثیر علایق شخصی، خانواده و فرهنگ است.
 
تاثیرات اجتماعی که شامل رسانه ها و جریان های اصلی فرهنگی هستند، در ترویج تصویر ویژه و استاندارد زیبایی و جذابیت بسیار تاثیر گذار بوده اند؛ تصویری که با سلامتی و تلاش یک فرد برای بدست آوردن یک بدن خاص و ویژه مخالف است.
 
موقعیت های اجتماعی در آمریکا برای تصویرهای غیرقابل دسترس بسیار ارزش قائل می شوند. برای مثال مدل های مد، 23 درصد وزن کمتری نسبت به میانگین وزن زن ها دارند. اگرچه این بازنمایی به نظر عامه مردم بهنجار به نظر می آیند (National Women’s Health Information Center, Office on Women’s Health [NWHIC], 2001).
 
تمرکز بر نوجوانان دختر
اگرچه پیام رسانه ها و پیام های فرهنگی در کل جامعه چه دختر و چه پسر نفوذ دارد، اغلب، این دخترها هستند که هدف رسانه ها و ایده های بدنی اجتماعی قرار می گیرند و احتمال لطمه دیدن آن ها به دلیل عدم سلامتی مرتبط با عدم رضایت بدنی بیشتر است. به نکات زیر توجه کنید
 
• طبق یک تحقیق زمینه یابی در مورد دخترهای نوجوان، رسانه ها به عنوان اولین منبع اطلاعاتی در مورد موضوعات سلامتی در نظر گرفته می شوند (Commonwealth Fund, 1997).
 
• در مطالعه تعداد زیادی از مجلات، نشان داده شد که مجلات زنانه، 10.5 برابر بیشتر از مقالات مردانه، کاهش وزن را ترویج می کنند(Guillen & Barr, 1994).
 
• دیدن اغلب ویدئو موزیک ها می تواند عاملی خطرناک برای تایید و قبول نگرانی های مرتبط با اضافه وزن در دختران نوجوان باشد(Borzekowski, Robinson, & Killen, 1999). بسیاری از دختران نوجوان معتقدند که تظاهرات جسمانی، بخش بزرگی از عزت نفس آن ها را تشکیل می دهد و بدن آن ها اصلی ترین احساس برای خود بودن است(American Association of University Women, 1991). تجربه عدم رضایت بدنی می تواند منجر به عادات نامناسب برای سلامتی و کاهش عزت نفس شود.
 
این احساسات منفی می تواند در شیوع بالای افسردگی و عزت نفس پایین در دختران نوجوان سهیم باشد(Siegel,et al., 1998). این احساسات می تواند رفتارهای سالم را به سمت عادات منفی غذایی، رژیم، افسردگی و اضطراب و اختلالات خوردن سوق دهد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره