وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پدری که بخاطر فقر کودکان خود را می فروشد +عکس

پدری که بخاطر فقر کودکان خود را می فروشد +عکس
در حالی که امروز کودکان بسیاری از کشورهای جهان روز خود را جشن می‌گیرند، برخی کودکان پاکستانی قربانی فقر خانواده خود ناشی از جنگ و بلایای طبیعی در این کشور شده‌اند. به گزارش ایران ناز ذوالفقار علی که پدر پنج کودک است، کودکان خود را پشت درب باشگاه مطبوعات شهر کراچی به معرض فروش گذاشته است.
 
وی در گفت‌وگو با فارس گفت: وقتی پولی برای سیر کردن شکم کودکان خود ندارم و مهم‌تر از همه اینکه دخترم ربوده شده است، چه کار دیگری می‌توانم انجام دهم؟
پس از وقوع سیل در پاکستان، حدود 2/4 میلیون کودک در ایالت سند با خطر ناامنی، گرسنگی و بیماری مواجه‌ شده‌اند و این در حالی است که رفتن به مدرسه و تحصیل نیز یکی دیگر از مشکلات عمده این کودکان محسوب می‌شود. مظهر 13 ساله، سایمه 10 ساله، سوکان 7 ساله، صنم 6 ساله و اظهر 5 ساله جزو همین 4 میلیون کودک آسیب دیده هستند.
 
پدری که بخاطر فقر کودکان خود را می فروشد +عکس
 
ذوالفقار، پدر این کودکان، به شدت در تلاش برای تأمین معاش خانواده خود بوده و سعی دارد دختر کوچک خود که چند روز پیش از اردوگاه آوارگان دزدیده شده است را نیز پیدا کند. ذوالفقار می‌گوید: پس از مدت‌ها موفق شدم جایی در یک اردوگاه برای خانواده‌ام پیدا کنم اما چند شب پیش یک زن دختر مرا دزدید.
 
پدری که بخاطر فقر کودکان خود را می فروشد +عکس

امداد حسین از مددکاران اجتماعی با اشاره به اینکه این تنها یکی از ماجراهایی است که در مناطق سیل زده اتفاق می‌افتد می‌افزاید: کودکان و به خصوص دختربچه‌ها بیشترین آسیب دیدگان سیل و فقر هستند.
وی می‌گوید: پس از بارش‌های شدید موسمی اواخر ماه آگوست امسال، بیش از هشت میلیون نفر به خاطر وقوع سیل دچار آسیب شدند. ظفر قادر رئیس ستاد مدیریت بحران می‌گوید: بیش از 550 هزار نفر به خاطر وقوع سیل در ایالت سند پاکستان بی‌خانمان شده‌اند.
پس از وقوع بارش‌های سیل‌آسا، برخی روستاها در مدت یک روز زیر آب رفته و مردم مجبور شدند برای یافتن پناهگاه به سمت جاده‌ها، ایستگاه‌های راه آهن، مدارس و زمین‌های مرتفع فرار کنند.
طبق اعلام یک سازمان مردم نهاد کمک به کودکان به نام Save Children، دست‌کم چهار میلیون کودک تنها در ایالت سند در معرض خطر قرار دارند.
یک سال پس از اینکه پاکستان بدترین سیل تاریخ خود را تجربه کرد، 21 میلیون نفر از مردم این کشور دچار آسیب شدند. کودکان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه پاکستان در مواجهه با مشکلات جامعه خود از قبیل بلایای طبیعی، جنگ‌ها و خشونت های داخلی، گسترش موج تروریسم و … می‌باشند.
هر چند نهادی در پاکستان شمار تلفات غیرنظامیان یا کودکان در اثر انفجار وسایل انفجاری را ردیابی نمی‌کند، اما دکتر جواد علی در مدیریت بهداشت نواحی قبیله نشین فدرال به رسانه‌های محلی گفت که در مناطق هفت‌گانه قبایلی سالانه حدود 50 کودک بر اثر انفجار مواد انفجاری جان خود را از دست می‌دهند. توسعه ناامنی و گسترش دامنه تروریسم به داخل پاکستان نیز از دیگر مواردی که روزانه قربانیانی را از میان مردم این کشور شکار می‌کند.
رواج حملات انتحاری در این کشور موجب شده است تا کودکان و نوجوانان بنا به دلایلی به عنوان عامل این حملات انتخاب شوند. بر این اساس ستیزه‌جویان روز به روز اتکای بیشتری به بمب‌گذاران انتحاری نوجوان پاکستانی می‌کنند. قرار گرفتن پاکستان در کانون بحران منطقه‌ای و اقدامات به اصطلاح تروریسم زدایی آمریکا و غرب در منطقه از دیگر مواردی است که جان کودکان این سرزمین را با مخاطرات فراوانی مواجه کرده است.
ماه گذشته کانال چهار تلویزیون انگلیس در این باره اعلام کرد: عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان تاکنون جان بیش از 168 کودک پاکستانی را گرفته است. کودک پاکستانی در حالی در لاک فقر ناشی از گرفتاری کشورش در جنگ و بلایای طبیعی فرو رفته است که همنوعانش در اقصی نقاط دنیا امروز را در حال جشن و پایکوبی هستند.