وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کاهش سرباز ی

راستش را بخواهید ما هم این پیشنهاد را روی یکی دو سایت خبری دیدیم.اما نمی دانیم که اجرایی هست یا نه.همین قدر می دانیم که از سوی مقامات ذی صلاح اعلام شده،تا پایان سال 87 مدت خدمت سربازی تغییر نمی کند.
.از آنجایی که خدمت سربازی برای عدهای از دوستان ما سخت تر از کشف راز مثلث برمودا است،بد ندیدیم این خبر را در صفحه کار کنیم. اما اصل خبر به این شرح است: "مرکز پژوهش‌ها‌ی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طول مدت خدمت سربازی، خواستار کاهش این مدت براساس میزان تحصیلات مشمولان شد. واحد اطلاع رسانی مرکز پژوهش‌ها‌ گزارش داد، دفتر مطالعات سیاسی این مرکز با انتشار گزارش مفصلی پیرامون"نظام وظیفه عمومی در ایران"، ضمن بررسی وضعیت نظام وظیفه در تعدادی از کشورهای جهان اعلام کرد:
مدت دو ساله خدمت سربازی بیش از سختی‌ها‌ی آن،اذهان مخاطبان را به خود جلب می‌کند و نارضایتی مردم و فرزندان آنها را به دنبال دارد.
پیشنهاد می‌شود مدت خدمت وظیفه (ضرورت) برای مشمولان زیردیپلم دارای مهارت‌ها‌ی فنی-حرفه ای در زمان صلح 16 ماه و در هنگام جنگ یا بسیج همگانی 22 ماه تعیین شود.
همچنین مشمولان زیردیپلمی که هیچ گونه مهارت فنی-حرفه ای ندارند، در زمان صلح 18 ماه و در ایام جنگ یا بسیج همگانی 24 ماه، خدمت کنند.
این گزارش مدت پیشنهادی برای خدمت افراد دیپلم دارای مهارت‌ها‌ی فنی-حرفه ای را 15 ماه در زمان صلح و 21 ماه در زمان جنگ و برای مشمولان دیپلمی که مهارت فنی-حرفه ای ندارند، در زمان صلح 16 ماه و به هنگام جنگ 22 ماه ذکر کرده است.
مشمولان دارای مدرک فوق دیپلم براساس پیشنهاد مرکز پژوهش‌ها‌ در زمان صلح باید 15 ماه و در هنگام جنگ 21 ماه خدمت کنند که این میزان دقیقا با مدت در نظر گرفته شده برای افراد دیپلم دارای توان فنی -حرفه ای برابری می‌کند.
مرکز پژوهش‌ها‌ همچنین برای خدمت وظیفه مشمولان لیسانس در زمان صلح 14 ماه و در زمان جنگ 20 ماه را پیشنهاد کرده است. دارندگان مدارک کارشناسی ارشد و دکتری نیز در گزارش پیشنهادی مرکز پژوهشها در زمان صلح باید به ترتیب 13 و 12 و در هنگام جنگ یا بسیج همگانی به ترتیب 19 و 18 ماه خدمت کنند.
مرکز پژوهش‌ها‌ در نظر گرفتن مدت 30 سال برای خدمت وظیفه را دارای اشکالات روانی و منفی متعددی دانسته و در همین ارتباط خواستار کاهش این مدت دستکم به 25 سال و تا سقف سنی حداکثر 45 سال در زمان صلح و 60 سال در زمان جنگ شده است."
باقی با خود شما.