وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا از روح و جسم سالمی برخوردارید؟

آیا از روح و جسم سالمی برخوردارید؟
قدرت و وضعیت جسمی
 آیا شما به اندازۀ کافی سالم هستید که بتوانید 50 متر بدوید تا به اتوبوس مورد نظرتان برسید؟

آیا می‌توانید از پله ها بالا بروید بدون اینکه به نفس نفس زدن بیافتید؟ آیا می‌توانید بدون مأیوس شدن، مسافت زیادی را پیاده روی کنید؟ این بدن شماست که به این سئوال ها پاسخ می‌دهد. اگر درد، خستگی یا کمبود نیرو مانع از این می‌شود که در زندگی روزانه تان احساس آسودگی کنید، در مقابل این شرایط منفعل نباشید و واکنش نشان دهید!

اگر یک پیغام از سوی بدن تان شما را نگران می‌کند، به مطب پزشک تان مراجعه کنید تا به آرامی مشکل تان حل شود. اگر فعالیت جسمی تان کم است، فقط یک توصیه وجود دارد: با آرامش شروع کنید.

وزن و تصویر جسمی
اندام، همان ظاهر فیزیکی هست اما فقط آن نیست. قطعاً شخصی که به وضوح اضافه وزن دارد اما از لحاظ جسمی فعال است، در شرایط جسمی بهتری است تا کسی که شاخص تودۀ بدنی قابل قبولی دارد اما آخر هفته اش را روی کاناپه سپری می‌کند. البته شما باید حتماً نسبت به شاخص تودۀ بدنی تان دقت و توجه داشته باشید.

می‌توانید این عدد را به این ترتیب به دست آورید: وزن تان (به کیلوگرم) را دو بار تقسیم بر قدتان (به متر) کنید. اگر این عدد بین 18 تا 25 باشد، شما در وضعیت سلامت قرار دارید. اگر شاخص تودۀ بدنی بالای 25 باشد، اضافه وزن دارید و اگر بالای 30 باشد، دچار چاقی مفرط هستید.

پزشکان علاوه بر شاخص تودۀ بدنی، اندازۀ دور کمر را هم لحاظ می‌کنند که به خوبی می‌تواند هشداری برای بیماری های قلبی عروقی و دیابت باشد. اندازۀ دور کمر بالاتر از 94 سانتی متر برای مردان و بالای 80 سانتی متر برای زنان، لزوم مراجعه به پزشک معالج را مورد تأیید قرار می‌دهد.

آیا روحیه تان هم روی فرم است؟
اگر همه چیز دربارۀ جسم خوب پیش رفت، حالا نوبت به ذهن می‌رسد. شما می‌توانید از لحاظ جسمی وضعیت بسیار خوبی داشته باشید اما اگر دچار افکار مأیوس کننده هستید یا از انجام فعالیت های روزانه تان لذت نمی‌برید و یا نگرانی مانع از به خواب رفتن تان می‌شود، احتمالاً نمی‌توانید به این سئوال که می‌پرسد، "آیا روی فرم و سرحال هستید؟" با اطمینان خاطر پاسخ دهید.

زمانش فرارسیده که با جدیت به سلامت ذهنی و روحی مان بپردازیم. ممکن است پاسخ این پرسش در مطب پزشک معالج تان یافت شود اما این اقدام لزوماً به عنوان اولین مرحله توصیه نمی‌شود. سعی کنید اصول بهداشتی و سلامت را که ضروری است، (ساعات وعده های غذایی و خواب، پرهیز از هر نوع زیاده روی) در زندگی روزانه رعایت کنید و فعالیت های جسمی تان  را افزایش دهید (ورزش کردن ترشح آندورفین، یا همان هورمون سلامتی را افزایش می‌دهد).

هر روز بسیاری از افراد از ما می‌پرسند که آیا حال مان خوب است و سرحال هستیم. شاید دیگر وقت آن رسیده که خودمان هم این سئوال را خود بپرسیم و به طور جدی درصدد یافتن پاسخش باشیم!