وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تدبیر عربستان برای زنانی که چشمان زیبا دارند

تدبیر عربستان برای زنانی که چشمان زیبا دارند
به گزارش ایران ناز به نقل از روزنامه دیلی میل، دولت محافظه‌كار عربستان سعودی اعلام كرده كه این حق را دارد تا جلوی زنان را از نشان دادن "چشمان اغوا كننده‌شان" در مكان‌های عمومی بگیرند.
 
یك سخنگوی كمیته امر به معروف و نهی از منكر عربستان سعودی اظهار داشت: پیشنهاد این مساله برای ثبت قانونی ارائه شده است. این در حالی است كه زنان عربستان در برخی مناطق مجبور به پوشاندن صورت‌های خود در مكان‌های عمومی هستند.
 
یك وب سایت خبری گزارش داد: این طرح پیشنهادی پس از آن ارائه شده كه یكی از اعضای این كمیته هنگامی كه در یك خیابان رفت وآمد می‌كرده، شیفته چشمان یك زن شده و پس از آن درگیری‌هایی به وجود آمده است. این زن همراه با همسر خود در حال پیاده‌روی در خیابان بوده و در نهایت پس از درگیری یكی از دستان وی با دو ضربه چاقو مجروح شده است.
 
كمیته امر به معروف و نهی از منكر عربستان قبلا نیز چندین بار متهم به اقداماتی در نققض حقوق بشر شده بود. این كمیته كه در سال 1940 تاسیس شده وظیفه دارد تا بر حفظ احكام در مكان‌های عمومی در عربستان نظارت داشته باشد. سال 2002 این كمیته اجازه خروج دانش آموزان دختر یك مدرسه را در شهر مكه كه دچار آتش‌سوزی شده بود به دلیل عدم رعایت حجاب از سوی دانش‌آموزان نداد.
 
این تصمیم سبب شد كه تلفات این آتش‌سوزی تا 15 نفر افزایش پیدا كند. زنان عربستانی همچنین از رانندگی محروم هستند و نمی‌توانند بدون اجازه مردان خود سفر كنند. ماه سپتامبر یك زن عربستانی به جرم سرپیچی كردن از قانون ممنوعیت رانندگی به 10 ضربه شلاق محكوم شد اما تصمیم پادشاه عربستان موجب عفو این زن گردید.
 
پادشاه عربستان در ماه سپتامبر اعلام كرد كه زنان برای نخستین بار در انتخابات محلی سال 2015 این حق را خواهند داشت كه رای دهند و كاندیدا شوند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره