وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جراحی زیبایی جان دختر 27 ساله را در تهران گرفت

جراحی زیبایی جان دختر 27 ساله را در تهران گرفت
اشتباه یک جراح زیبایی منجر به مرگ دختری جوان شد. این پزشک که قرار بود شکم بیمارش را جراحی کند حین انجام عمل به روده وی آسیب زد و همین کار برای مرگ بیمارش کافی بود. چندی قبل مرد میانسالی به دادسرای رسیدگی به جرایم جنایی تهران رفت و از مرگ مشکوک دختر ۲۷ ساله اش خبر داد.
او گفت: سه روز قبل دخترم مهسا برای انجام عمل جراحی زیبایی در یکی از بیمارستان های خصوصی بستری شد. مهسا از اضافه وزن رنج می برد و قصد داشت از شر چاقی رها شود. پزشکان نیز به او قول دادند با انجام عملی ساده حجم چربی های دور شکمش را کم می کنند و مهسا بعد از چند روز می تواند به زندگی طبیعی اش ادامه دهد.
آن ها برای انجام این کار پول زیادی از دخترم گرفتند و او نیز خوشحال بود که با انجام این عمل به فرم ایده آلش می رسد اما دو روز بعد از این عمل وی بر اثر عفونت شدید فوت کرد. وقتی در این باره با یک پزشک معتمد مشورت کردم، فهمیدم دخترم به دلیل انجام عمل زیبایی جانش را از دست داده است. حالا از پزشک او به دلیل این که جانش را گرفته شکایت دارم.
در پی اعلام این شکایت بازپرس جنایی پایتخت از متخصصان پزشکی قانونی خواست با بررسی این ماجرا نظر کارشناسی خود را اعلام کنند. در شرایطی که خانواده مهسا مدعی بودند او به دلیل قصور پزشکی فوت شده است گزارش پزشکی قانونی خلاف این مدعا را نشان می داد.
در گزارش پزشکی قانونی آمده بود: علت اصلی مرگ دختر جوان عفونت در ناحیه روده بوده و پزشک معالج وی در مرگش نقشی نداشته است. به دنبال این گزارش پرونده مرگ مشکوک دختر جوان مختومه اعلام شد اما خانواده مهسا که همچنان اعتقاد داشتند دخترشان قربانی قصور پزشکش شده است به قرار منع تعقیب اعتراض کردند. به این ترتیب پرونده به مجتمع قضایی بعثت ارجاع شد و روی میز محمدرضا گیوکی، قاضی شعبه ۱۱۵۶ قرار گرفت. قاضی گیوکی با بررسی محتویات پرونده تحقیقات انجام شده را ناقص تشخیص داد.
مهسا هنگام مرگ جوان بود، بیماری خاصی نداشت و از سویی فاصله بین انجام عمل جراحی و مرگ او کمتر از ۴۸ ساعت بود. به این ترتیب پرونده به کمیسیون پزشکی ارسال شد تا نظر این کمیسیون نقش تعیین کننده ای در این پرونده داشته باشد.
در حالی که خانواده مهسا برای اعلام نظر کمیسیون پزشکی لحظه شماری می کردند متخصصان برخلاف گزارش اولیه پزشکی قانونی اعلام کردند پزشک معالج در مرگ دختر جوان مقصر است. این گزارش نشان می داد این پزشک حین برداشت توده های چربی از شکم متوفی به روده وی آسیب زده و باعث ورود عفونت به شکم اش شده و در نهایت مرگش را رقم زده است.
این گزارش حاکی از آن بود که پزشک معالج صلاحیت انجام این عمل را داشته اما نکات لازم را در انجام عمل جراحی رعایت نکرده و بنابراین متهم به قتل شبه عمد مهساست. برپایه این گزارش هم اکنون این پزشک به نام بهروز با قرار وثیقه آزاد و قرار است به زودی به اتهام قتل شبه عمد در جلسه دادگاه از خود دفاع کند.