وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زندگی در ارتفاع

عموم مردم برای آنکه بتواند زودتر به مقصد برسند، هواپیما و پرواز را انتخاب می کنند اما طراح معروف فرانسوی «ژان ماری ماساد» باور دارد که بالن های هوایی مدرن با سرعتی کم می توانند در صنعت حمل و نقل هوایی، نقشی تأثیر گذار ایفا نمایند.

زندگی در ارتفاع

وی که از 5 سالگی به نقاشی کشتی علاقه مند شد هم اکنون با شرکت ای نظیر «سنت لورن» و «یاماها» هکاری دارد و قایق های تندرو نیز طراحی نموده است. وی هم اکنون با شرکت Onera آژانس فضایی فرانسه همکاری می کند و در حال ساخت نخستین و لوکس ترین کشتی هوایی است. این کشتی که از دو طبقه تشکیل شده 6/5 میلیون فوت حجم دارد و شکل آن شبیه به یک وال دریایی است. هم چنین می تواند در عرض چهار روز با ظرفیت 55 مسافر مسیر میان پاریس تا ماداگاسکار را با حداکثر سرعت 168 کیلومتر در ساعت طی کند و حداکثر سطح پروازی آن 9800 پا است. وی که قابلیت های دینامیکی و آیرودینامیکی این وسیله را سال گذشته مورد آزمایش قرار داده، از سوی آژانس فضایی فرانسه این پیشنهاد را دریافت نموده که در ابعادی کوچک، کشتی هوایی با ظرفیت حمل 15 سرنشین و حداکثر سرعت 128 کیلومتر بسازد تا در صورت موفق بودن طرح، به مرحله بعدی با مقیاسی بزرگ تر فکر کنند. او که قرار است طرح خود راتا سال 2020 عملی کند، برای پروژه اش نیاز به 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد و آژانس فضایی فرانسه به دنبال یک حامی مالی است.

سالن: این محیط وسیع با مساحت 6/2 میلیون فوت مربع پر از هلیوم است تا بتواند کشتی را بالا نگاه دارد. دستگاه ضد سرما نیز در اتاق نصب شده که آن را از سرمای زیاد در ارتفاع مصون نگاه داشته و در این میان باله های کناری در طرفین چپ و راست نیز سبب مانورپذیری بالا و پایداری می شوند.

دم بالون: این دم که بسیار باریک است سبب ایجد نیروی پیشینه آیرودینامیک با کاهش میزان چرخش و فشار باد به اتاق می گردد.

بخش توازن: کشتی هوایی پس از مصرف سوخت، وزنش کم می شود. سپس پمپی هوای بیرون را به داخل هدایت می مکند و سبب بالا رفتن وزن از دست رفته بالن می گردد و آن را در ارتفاعات بالا مقاوم می کند.

میله استحکام دهنده: شش پیشرانه توربو که هر کدام می توانند 450 کیلووات نیرو تولید کنند و یک میله استحکام دهنده 16 پایی، همه و همه به بالون کمک می کنند تا در نهایت استحکام و پایداری بتواند به حداکثر سرعت 128 کیلومتر دست یابد.

فضای داخلی: این کشتی قابلیت حمل 15 سرنشین را داراست و فضای داخلی آن شامل دو سالن رستوران، کتابخانه، محل انجام تمرینات ورزشی و … است که با لوازم زیبایی تزئین شده است. البته به دلیل امکانات محدود، مصرف آب تنها برای استحکام سرپایی وجود داشته و وان با جکوزی دیده نمی شود.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز