وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انار و خاصیت های آن

انار و خاصیت های آن
یک کارشناس تغذیه اظهار داشت: وجود ویتامین C موجود در انار در کم خونی و فقرآهن و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی موثر است.

یوسف نقیایی ضمن بیان این مطلب گفت:‌ ارزش غذایی در صد گرم میوه انار، حاوی 60 کیلو کالری انرژی،یک گرم پروتئین، یک گرم چربی، 260 میلی‌گرم پتاسیم است که پتاسیم از عناصری است که برای پیشگیری از ناراحتی‌های قلبی عروقی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به 5 میلی‌گرم آهن موجود در هر انار گفت: این مقدار آهن در خون‌سازی و پیشگیری از فقر آهن و کم خونی موثر است.

این کارشناس تغذیه یادآور شد: انار دارای ویتامین‌های گروه B است که این ویتامین‌ها در واکنش شیمیایی ضروری بدن نقش دارند، همچنین ویتامین 1 B که در پیشگیری از ناراحتی عصبی موثر است.

نقیایی با بیان این که خوردن انار با هسته برای افرادی که ناراحتی گوارشی ندارند، توصیه می‌شود، گفت: از موادی که در انار حائز اهمیت است، وجود مواد پلی فنولیک، آنتی سیامین، اسیدالاژیک که جزء رنگدانه‌های موجود در انار است که در جلوگیری از سرطان سینه و پروستات نقش به سزایی دارد.

وی با بیان این که انار در بهبود تصلب شرایین، ‌پیشگیری از آلزایمر و کاهش فشار خون، کلسترول و درمان کم‌خونی نقش به سزایی دارد گفت: ‌آنتی‌اکسیدان موجود در انار سه برابر چای سبز است که نشان از اهمیت انار در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

نقیایی یادآور شد: انار در جلوگیری از پوکی استخوان در بعد از یائسگی نقش مهمی داشته و مصرف آن برای زنان سالمند توصیه می‌شود.

همچنین از هسته انار روغنی استخراج می‌شود که اثرات بسیار مفیدی در بدن داشته و حاوی امگا 3 و اسید چرب اشباع نشده بوده و مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره