وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جدایی نادر از سیمین بهترین فیلم در سینمای جهان شد

جدایی نادر از سیمین بهترین فیلم در سینمای جهان شد
فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان یكی از 10 فیلم برتر سال 2011 از نگاه روزنامه آمریكایی بوستون گلوب معرفی شد.
به گزارش ایران ناز روزنامه بوستون گلوب در گزارشی با معرفی آثار برتر سینمای جهان در سال 2011، فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی را در فهرست بهترین‌ها قرار داد.
«جدایی نادر از سیمین» كه این روزها با درخشش در فصل جوایز سینمایی هالیوود، انتظارها برای موفقیت در جوایز اسكار ‌2012 را بالا برده است، نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز گلدن گلوب است.
برنده‌ جایزه‌ خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره‌ برلین در ماه گذشته برنده‌ چندین جایزه‌ی جهانی از جمله بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریكا و انجمن منتقدین فیلم نیویورك و جوایز فیلم مستقل بریتانیا شده و ماه گذشته در جوایز سالانه‌ آسیا ـ پاسیفیك بهترین فیلم سال ‌2011 شناخته شد.
در رتبه اول این فهرست فیلم «هوگو» ساخته مارتین اسكورسیزی قرار دارد. این فیلم اولین تجربه اسكورسیزی در دنیای سه‌بعدی و كودكان است كه اقتباس ادبی از كتاب پرفروش به همین نام است. فیلم‌نامه این اثر را «جان لوگان» نوشته است كه پیش‌تر در فیلم «هوانورد» با «اسكورسیزی» همكاری كرده بود.
داستان این فیلم در پاریس دهه 1930 اتفاق می‌افتد و زندگی پسر یتیم 12 ساله‌ای به نام «هوگو» را به‌تصویرمی‌كشید كه به صورت پنهانی در پشت دیوارهای ایستگاه قطار پاریس زندگی می‌كند.
فیلم تحسین‌شده «هنرمند» ساخته «میشل هازاناویكیوس» نیز در این فهرست دیده می‌شود. این فیلم در جشنواره كن نامزد نخل طلا بود كه جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را برای «ژان دوجاردین» به‌همراه آورد و در جشنواره سن‌سباستین جایزه منتخب تماشاگران را كسب كرد.
فیلم «درخت زندگی» ساخته ترنس مالیك كه در جشنواره كن برنده نخل طلای كن شد نیز در میان بهترین‌های سینمای جهان دیده می‌شود. این فیلم با نقش‌آفرینی «براد پیت» و «شون پن» داستان یک خانواده آمریکایی در دهه 60 میلادی در شهر کوچکی در تگزاس را بهانه می‌کند تا شعر سینمایی‌اش را درباره هستی و آفرینش جهان را روایت كند.
فیلم «خدای كشتار» ساخته جدید رومن پولانسكی دیگر اثر سرشناس در این فهرست است. پولانسكی جمعی از بازیگران مطرح هالیوود شامل «كیت وینسلت»، «جودی فاستر»، «كریستوفر والتز» و «مت دیلون» را در این فیلم به بازی گرفته است.
این فیلم براساس فیلم‌نامه اقتباسی از نمایش‌نامه برنده جایزه تونی نوشته «یاسمین رضا» ساخته شده و درباره دو زوج است که پس از دعوای فرزندانشان در مدرسه با هم دوست می شوند. این فیلم در بروكلین مقابل دوربین رفته است.