وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درگذشت آخرین بازمانده کشتی تایتانیک در 97 سالگی

درگذشت آخرین بازمانده کشتی تایتانیک در 97 سالگی
میلوینا دین به هنگام غرق شدن تایتانیک پس از برخورد به یک کوه یخ در ساعات نخست 15 آوریل 1912، تنها 9 هفته داشت.

آن فاجعه که در جریان اولین سفر تایتانیک از ساتهمپتون به نیویورک روی داد به مرگ 1517 نفر در بخش شمالی اقیانوس اطلس منجر شد که عمدتا ناشی از کمبود قایق های نجات بود. خانم دین چیزی از آن سفر سرنوشت ساز به یاد نمی آورد.

دو نفر از دوستان خانم دین، به بی بی سی گفتند که وی روز یکشنبه در یک مرکز نگهداری افراد سالخورده در شهر همپشر درگذشت. خانواده دین در سال 1912 به آمریکا مهاجرت می کرد به این امید که زندگی تازه ای را به عنوان فروشنده محصولات تنباکو در کانزاس آغاز کند. آنها با بلیت درجه سه مسافرت می کردند.

جورجتا، مادر خانم دین، و برت برادر دو ساله اش جان به در بردند اما برترام، پدر او، در میان کسانی بود که در اثر غرق کشتی جان باختند. خانواده او به ساتهمپتون برگشت، شهری که خانم دین بخش اعظم عمر خود را در آن گذراند.

خانم دین حادثه را اصلا به یاد نمی آورد، اما همیشه می گفت که آن رویداد زندگی اش را شکل داده است زیرا در غیرآن صورت باید در آمریکا بزرگ می شد نه اینکه به بریتانیا بازگردد. او همیشه دوست داشت بگوید: "اگر به خاطر غرق شدن آن کشتی نبود، من یک آمریکایی می بودم."

در سال 1985 بقایای تایتانیک کشف شد و او که در آن زمان بیش از 70 سال داشت در هر دو سوی اقیانوس اطلس در کانون توجه قرار گرفت. او هرگز از بازگو کردن داستان زندگی اش خسته نمی شد.

 
درگذشت آخرین بازمانده کشتی تایتانیک در 97 سالگی
میلوینا دین چند هفته پس از حادثه در آغوش مادرش
وی گفته بود: "نه اصلا خسته نمی شوم. دوستش دارم چون باعث شده همه اینقدر مرا گنده کنند! به علاوه به خاطرش به خیلی جاها سفر کرده ام، با خیلی ها ملاقات کرده ام."

به گفته پل کلیفتون خبرنگار بی بی سی خانم دین از تماشای فیلم تایتانیک، ساخته جیمز کامرون، درباره آن فاجعه امتناع کرد زیرا فکر می کرد ممکن است بیش از حد او را منقلب کند.

وی در سال های پایانی عمرش برای پرداخت سه هزار پوند هزینه ماهانه نگهداری اش در مرکز سالمندان در تقلا بود و در خطر از دست دادن اتاقش قرار داشت. وی برای تامین این پول شروع به فروش برخی از یادگارهایش از تایتانیک کرد.

کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو، ستارگان فیلم تایتانیک، و آقای کامرون کارگردان آن در تامین این هزینه به او کمک کردند. الیزابت گلادیز دین، که عموما میلوینا دین صدایش می کردند، در روز دوم فوریه 1912 به دنیا آمد و جوانترین سرنشین تایتانیک بود.

یک کودک دیگر به نام باربارا جویس وست، در زمان غرق کشتی تقریبا 11 ماه داشت. او نیز از حادثه جان به در برد. خانم جویس در اکتبر سال 2007 درگذشت. پس از آن خانم دین تنها بازمانده تایتانیک بود.