وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وقتی دانشمند ایرانی در آمریکا غوغا میکند!! +عکس

وقتی دانشمند ایرانی در آمریکا غوغا میکند!! +عکس
یك دانشمند ایرانی در حال ساخت نوعی فناوری نجات است كه در آن از حشرات برای بازیابی افراد زندانی در آوارها و مناطق خطرناك استفاده می‌شود.
پروفسور خلیل نجفی از دانشگاه میشیگان قصد دارد تا بر روی حشرات، دوربین‌های كوچكی نصب كرده و از آنها در صحنه جست‌وجوها برای بازماندگان زلزله در عملیات نجات استفاده كند. این دستگاه‌های ریز، انرژی مورد نیاز خود را از حركت بال حشرات به دست می‌آورند.
دوربین با انتقال انرژی جنبشی به الكتریسیته می‌تواند از یك منبع نامنتاهی انرژی برخوردار باشد. همچنین از دیگر منابع انرژی این دستگاه‌ها می‌توان به حرارت تولید شده با صفحات خورشیدی اشاره كرد.
محققان قصد دارند این حشرات را پس از نصب دوربین و میكروفون در ساختمانهای تخریب شده و ویران رها كنند.
از این حشرات همچنین می‌توان در صحنه‌های نظامی یا اماكنی كه حضور انسان در آن خطرناك است، استفاده كرد.
 
وقتی دانشمند ایرانی در آمریکا غوغا میکند!! +عکس
استاد نجفی به همراه یك دانشجوی مهندسی دانشگاه میشیگان در حال ساخت این فناوری برای جمع‌آوری الكتریسیته از بدن هستند.
مدیر ایرانی گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه میشیگان اظهار كرد: ما می‌توانیم از طریق جمع‌آوری انرژی از ضایعات، نیروی مورد نیاز دوربین‌ها، میكروفونها و دیگر حسگرها و تجهیزات ارتباطی موجود بر روی یك حشره را تامین كرده و سپس آنها را در مكانهای بسته یا خطرناك كه انسان قادر به ورود نیست، بفرستیم.
این تیم تاكنون توانسته‌اند نیروی جنبشی حركت بالهای سوسك سبز ژوئن را كه كمتر از دو سانتی‌متر بوده، جمع‌آوری كنند. این پروژه كه از سوی سازمان پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی (دارپا) حمایت می‌شود، قرار است اولین پرواز آزمایشی این حشرات را در سال آینده انجام دهند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره