وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رویا دیدن تنش ها را رفع می کند

متخصصان داشتن رویا در خواب را در رفع بسیاری از تنش های روزانه موثر می دانند. به گفته متخصصان ما به دو نوع خواب نیاز داریم، یکی خواب عمیق که به رفع خستگی جسمانی ما کمک می کند و دیگری خواب با رویا تا بسیاری از تنش های عصبی روزانه ما را رفع کند.

خواب طبیعی بین 5 تا 9 ساعت با توجه به شرایط سنی و کاری انسان ها متفاوت است و بعد از هر 90 دقیقه باید فرد وارد مرحله رویا شود.

اگر چه رویا به رفع تنش های عصبی کمک می کند اما دیدن کابوس نشانه یک اختلال است، اختلالات خواب مربوط به کیفیت یا کمیت آن می شود که حرف زدن در خواب، خواب گردی و خر خر کردن از نشانه های اختلال در خواب است که در کنار کم خوابی و پر خوابی به عنوان شایع ترین اختلالات خواب شناخته می شود و باید درمان آن را جدی گرفت.

خرخر کردن گاهی بدلیل نزدیک شدن عضلات جداره حلق به هم و انسدادی که ایجاد می کند می تواند منجر به خفگی در خواب شود لذا نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

سیکل مناسب خواب هر کسی متناسب با نوع کار و عادتهای فردی فرق می کند و نمی توان همه را به یک زمان مشخص برای خواب توصیه کرد.

محققان برای داشتن یک خواب خوب توصیه می کنند :

از خوردن چای، قهوه، نوشابه های کافئین دار قبل از خواب خودداری کنید و برای خواب بهتر سعی کنید یک فنجان شیر یا ماست بنوشید و از دوش آب گرم استفاده کنید.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز