وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل عرق کف دست

دلیل عرق کف دست
یکی از معضلاتی که در بعضی از افراد شایع است و در روابط اجتماعی،‌کاری‌و در بچه ها بخصوص در مدرسه با آن مواجه هستند و دچار اختلال می شوند تعریق و عرق کردن بیشتر از اندازه کف دست و پاها است.
 از دلایل به وجود آمدن این تعریق را می توان به زمینه ارثی آن اشاره کرد.فرد موقعی که در معرض استرس قرار می گیرد شروع به تعریق می کند و همچنین تعریق باعث اضطراب بیش از حد می شود و این اضطراب در حین امتحان و درس جواب دادن و موقع استرس های کاری و بسیاری موارد دیگر بیشتر می شود.
 اگر علل تعریق ارثی باشد از دوران کودکی این علائم را نشان می دهد اگر علل اضطراب باشد هم از دوران کودکی و هم بزرگسالی علائم تعریق را بروز می دهد.
 از دلایل دیگر تعریق می توان به مشکلات هورمونی،‌پرکاری و کم کاری تیرویید و پاراتیرویید، استفاده کردن از داروها، بعضی از بیماری های داخلی مثل دیابت و بسیاری از موارد دیگر که نادر و ناشناخته هستند را اشاره کرد.
 پزشک در برخورد با این بیماران اول شرح حال بیمار را مشخص می کند و بر حسب اینکه این تعریق علتش بستگی به کدام موارد دارد شروع به درمان می کند.اگر این تعریق ناشی از اضطراب باشد به همکاران روانشناس و روانپزشک ارجاع می دهند یکی از روش های درمان که روانپزشکان توصیه و کمک می کنند که فرد در پاسخ به این حالت غیر ارادی خود اراده پیدا کنند و تا حد امکان به این تعریق تسلط داشته باشند.
 راهی دیگر برای درمان استفاده از داروهای ضد اضطراب است که البته دارای عوارضی است که بیماران از این روش زیاد استقبال نمی کنند.برای کسانی که دچار پرکاری تیرویید هستند و یا دارای دیابت هستند باید آن را کنترل کنند و در مواقعی که علت نادر و ناشایع است از داروهای موضعی که به کف پا و یا دست می مالند مثل آلومینیوم و زیرکونیوم استفاده می کنند.
 یک روش جدید برای حل این مشکل، در ظرفی محتوی آب جریان الکتریکی برقرار می کنند و کف دست و پاها را درون آن قرار می دهند و با این کار باعث مسدود شدن مجاری عرق وکاهش تعریق کف دست و پا می شود.
از روش دیگر درمان می توان به روش تزریق بوتاکس را نام برد که درمان جدیدی برای کاهش این حالت است بخصوص برای تعریق کف دست و زیر بغل مناسب است.اگر درموارد شدید که هیچ کدام از روشهای درمانی موثر واقع نشد از عمل جراحی به عنوان یک درمان استفاده می شود.