وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

صاف کردن و فر کردن مو

صاف کردن و فر کردن مو
شامل:
1) سشوار که در مورد آن توضیح داد شده است.
2) اطوی مو که کار بسیار اشتباهی است و بهتر است به هیچ عنوان انجام نشود.
3) انواع مواد شیمیایی مانند گِلَت و غیره که استعمال آنها بر مو فاجعه بار بوده و ماه ها تا سال ها طول می کشد تا اثرات مخرب آنها بر مو از بین برود.

4) کراتینه کردن مو
کراتینه کردن مو یکی از روش های رایج صاف کردن مو و بر طرف کردن وزوز موهاست و اصطلاحاً به آن "صاف کننده معجزه گر" لقب داده می شود. در واقع این روش را به عنوان نوعی متد طبیعی برای صاف کردن مو عنوان کرده در حالی که مواد شیمیایی مضری برای انجام آن به کار می رود. کراتین در واقع پروتئین اصلی موجود در مو، دندان، ناخن، شاخ و پشم است ولی ارتباطی با صاف بودن موها ندارد.

در مورد این متد جدید (بخصوص نوع برزیلی آن) تبلیغات زیادی می شود که اثر بدی بر مو ندارد ولی حقیقت چیز دیگری است. در جریان کراتینه کردن مو از محلول کراتین همراه با حرارت بالا (سشوار داغ) و مواد شیمیایی مانند فرمآلدئید و گلوتارآلدئید استفاده می شود تا مو شکل و حالت صاف به خود بگیرد. این محصول سپس از روی مو شسته می شود. عوارض جانبی کراتینه کردن مو با اولین شستشوی مو (که معمولاً 72 ساعت پس از انجام درمان است) دیده شده و غالباً شدید می باشند. مهمترین این عوارض عبارتند از: خطر سرطان، ریزش مو، نازک شدن مو، تخریب ساختمان مو و لذا تغییر قوام و بافت مو، واکنش های حساسیتی مانند خارش و دانه های قرمز رنگ.. شما ممکن است از فرم فِر یا وِز موهای خود خسته شده باشید ولی باید دقت کنید که کراتینه کردن مو و به دنبال آن صاف شدن مو معمولاً بیشتر از 2 ماه دوام نمی آورد.