وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زیباترین فصل زندگی

یکی از سوالاتی که بسیاری از جوانان در دوران قبل از ازدواج بدنبال یافتن پاسخی برای آن هستند این است که مهمترین ویژگی شخصی که برای ازدواج انتخاب می کنم چه باید باشد؟ آیا باید عاشق من باشد، به خواسته های من احترام بگذارد، هوش اجتماعی خوبی داشته باشد؟ … و دهها مورد دیگر که به ذهن خطور می کند.

یکی از مواردی را که بهتر است در دوران نامزدی مد نظر داشته باشید این است که توجه کنید و ببینید طرف مقابلتان تا چه حد برای خود احترام قائل است؟ بهتر است کمی در مورد این جمله تامل کنید و ببینید "احترام قائل شدن برای خود" از نظر شما چه مفهومی دارد؟

گروهی از افراد فکر می کنند یعنی باید خودخواه باشند و فقط خواسته های خود را در نظر بگیرند که برداشت اشتباهی است و عواقب بدی بدنبال دارد.

اما بهتر است دقت کنید و ببینید طرف مقابلتان چقدر برای حرفی که می زند احترام قائل است؟ آیا به قول هایی که می دهد عمل می کند؟ آیا نسبت به واژه هایی که بر زبان می آورد احساس تعهد می کند؟ آیا برای خود حریم و چهار چوبی دارد؟ تا چه حد به سلامت جسم و روحش اهمیت می دهد؟ تا کجا پایبند اهدافش می ماند؟ آیا راه های مدیریت بحران را می شناسد؟

آیا مسئولیت حرف ها و اعمالش را می پذیرد؟ یادتان باشد فردی بیشتر قابل اعتماد است که به خاطر حرمتی که برای جسم و روح خود قائل است پایبند مسائل اخلاقی بماند نه اینکه بگوید به خاطر تو، به خاطر جامعه و خلاصه هر چه غیر از ارزش وجودی خودش به عنوان یک انسان صاحب اندیشه و حامل روح خداست، یعنی برای خود و قدرت اختیار خودش نقشی کمرنگ و متزلزل قائل شود.

عزیزان دل، هوشیار باشید و ببینید طرف مقابلتان چه انگیزه ای از ازدواج دارد. دقت کنید که او در هر سن و سالی که هست به بلوغ عقلی و رشد شناختی لازم برای تشکیل یک زندگی مشترک رسیده است؟

آیا اصلاً نگرشی نسبت به واژه اشتراک دارد و این مفهوم را درک کرده است؟ متاسفانه گروهی از افراد هنگامی که تصمیم به ازدواج می گیرند هنوز عقیده ای در مورد زندگی در ذهن خود پرورش نداده اند، هنوز با روش های حل مساله و مدارا با شرایط بحرانی آشنایی پیدا نکرده اند.

 واین جاست که یک سوء تفاهم کوچک تبدیل می شود به گردابی سهمگین که تمام حرمت ها و عواطف را در خود فرو می کشد و جز "ویرانه" چیزی دیگر از این زندگی بر جای نمی گذارد و در نهایت به قلب و روح طرفین آسیب می رساند.

جوانان قدرتمند قبل از اینکه اقدام به انعقاد مقدس ترین پیمان زندگی خود کنید کمی با خود خلوت کرده و ببینید تا چه حد خود را آماده حفظ این قداست می دانید؟ نگاه کنید و ببینید تا چه حد روحتان را پرورش داده اید، آیا گذشت و صبوری را تمرین کرده اید؟

 وسعت دل خود را تا چه اندازه برآورد می کنید؟ آیا در خود این توانایی را سراغ دارید که وقتی در فراز و نشیب زندگی مشترک دچار بحران شدید این بحران را مدیریت کنید؟ بهتر است خود را آماده کنید و با قلب و روحی آماده و ذهنی مثبت قدم به زیباترین فصل زندگی خود بگذارید تا بتوانید به بهترین شکل از زیبایی های چهار فصل زندگی مشترکتان لذت ببرید و به سلامت عبور کنید و هر سالگرد این اشتراک را با عشقی مضاعف جشن بگیرید.




پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز