وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فلفل دلمه ای و فواید آن

فلفل دلمه ای و فواید آن
این سبزی خوش عطر و طعم خواص درمانی بسیاری دارد كه عبارتند از:
– حفظ سلامت پوست و چشم‌ها؛

خوردن فلفل دلمه‌ای به شفافیت و پاكسازی پوست و پیشگیری از بثورات و لكه‌های پوستی كمك می‌كند. هم چنین این سبزی منبع مهمی از ویتامین A است كه برای سلامت چشم‌ها مفید بوده و از بروز بیماریهای چشمی پیشگیری می‌كند.

– پیشگیری از سرطان؛

فلفل دلمه‌ای حاوی تركیباتی موسوم به كاسپایسین است كه از فعالیت مواد سرطان زا جلوگیری می‌كند و مانع از چسبیدن آنها به مولكول وراثتی دی ان آ می‌شود.

– تسكین دهنده درد؛

كاسپایسین هم چنین مانع از انتقال درد از پوست به نخاع شده و از بروز احساس درد جلوگیری می‌كند. هم چنین به درمان بیماریهای مرتبط با درد كمك می‌كند.

– سوزاندن كالری؛

مصرف فلفل دلمه‌ای سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به درمان بیماری‌های مرتبط با درد كمك می‌كند. به این ترتیب فلفل دلمه‌ای امكان افزایش وزن ناشی از مصرف رژیم غذایی پرچرب را كاهش می‌دهد. این سبزی برای كمك به هضم غذا مفید است و به عنوان یك محرك قلب و عروق، فشار خون را تنظیم می‌كند و همچنین در كاهش كلسترول بد و چربی تری گلیسیرید در بدن نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

– محافظت از موها؛

عصاره فلفل دلمه‌ای یكی از بهترین محصولات برای تقویت رشد موهاست. این عصاره از ریزش مو جلوگیری می‌كند و تارهای مو را پرتر و ضخیم‌تر نگه می‌دارد. اما از آنجا كه طبیعت فلفلی و سوزاننده دارد باید در استفاده از آن احتیاط كرد.