وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نحوه صحیح تست زنی در سوالات كنكور

معاون سازمان سنجش ‌آموزش كشور با اشاره به نحوه صحیح تست زنی در كنكور، به داوطلبان آزمون سراسری توصیه كرد كه در مدت زمان باقیمانده تا كنكور از مطالعه كتاب جدید خودداری كرده و به مرور مطالب مطالعه شده بپردازند.

دكتر حسین توكلی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با روش مطالعه داوطلبان در فرصت باقیمانده تا روز آزمون، تصریح كرد: داوطلبان باید توجه داشته باشند كه یادگیری دیگر كافیست و دیگر نباید مطالعه كتاب جدیدی را آغاز كنند.

داوطلبان در یك هفته باقیمانده به مرور دروس خود بپردازد

وی با بیان اینكه داوطلبان در یك هفته باقیمانده تا برگزاری كنكور به مرور دروس خود بپردازد، تصریح كرد: داوطلبان باید با آمادگی لازم در جلسه آزمون حضور داشته باشد و با توكل، آرامش و اعتماد به نفس به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

به گفته وی، كسانی كه با برنامه‌ریزی صحیح موفق به مرور مطالب درسی خود شده باشند، می‌توانند در فرصت باقی مانده نكات مبهم مطالب درسی را مجددا مرور كنند.

داوطلبان باید در جلسه آزمون از زمان نهایت استفاده را ببرند

وی با بیان اینكه داوطلبان باید در جلسه آزمون از زمان نهایت استفاده را ببرند، اظهار كرد: در این راستا توصیه می‌شود تا داوطلبان سوالات آزمونهای سالهای گذشته را تهیه كرده و به آنها پاسخ دهند تا برای حضور در جلسه آماده شده و اضطراب و استرس نداشته باشند.

نحوه سوالات و پاسخگویی به آنها همانند سالهای گذشته است

وی افزود: داوطلبان می‌توانند در منزل، محیطی مشابه محیط آزمون را ترسیم و ایجاد كنند و در زمان مشخص به سوالات آزمونهای سالهای گذشته پاسخ دهند و پس از آن پاسخنامه را تصحیح كنند.

وی تاكید كرد كه نحوه سوالات و پاسخگویی به آنها همانند سالهای گذشته می‌باشد و داوطلبان در این رابطه نباید نگرانی خاصی داشته باشند.

نحوه صحیح تست زنی به سوالات كنكور

وی ضمن ارایه توصیه‌ به داوطلبان در خصوص نحوه تست زنی به سوالات كنكور، گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود در پاسخگویی به سوالات ابتدا متن سوال را دقیق بخوانند و 4 گزینه پیشنهادی را دقیق‌تر مطالعه كنند و سپس گزینه صحیح یا صحیح‌تر را انتخاب و در محل مربوطه در پاسخنامه علامتگذاری كنند.

وی با بیان اینكه در تست‌های 4 گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای پاسخ غلط به منظور خنثی كردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی یك نمره منفی منظور می‌شود، تصریح كرد: بنابراین توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند، چرا كه به سوالهای بدون جواب نمره منفی و مثبت تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: اگر به سوالی بیش از یك پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها غلط محسوب می‌شود و به آن یك نمره منفی تعلق می‌گیرد.

دكتر توكلی در خاتمه گفت: توكل به خدا، افزایش اعتماد به نفس، گوش كردن به كلیه توصیه‌های مربوط به آزمون برخی از نكاتی است كه داوطلبان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، در ضمن خانواده‌های داوطلبان نیز باید در این روزها در جهت كاهش استرس داوطلبان و حفظ محیطی امن و آرام برای داوطلبان گام بردارند.

گفتنی است آزمون سراسری سال 88 از 4 تا 6 تیر ماه برگزار می‌شود..



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز