وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وعده بسیار عجیب کاندیدای ریاست‌ جمهوری در آمریكا

وعده بسیار عجیب کاندیدای ریاست‌ جمهوری در آمریكا
نیوت گینگریچ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریكا در وعده‌ای عجیب اعلام كرد : این كشور تا سال 2020 ،‌ نخستین پایگاه دائمی خود را در ماه احداث خواهد كرد. به گزارش ایران ناز گینگریچ در تبلیغات انتخاباتی خود در منطقه ساحلی كوكوآ ایالت فلوریدا تأكید كرد: در صورت پیروزی تا پایان دومین دوره ریاست جمهوری در سال 2020 آمریكا نخستین دارنده پایگاه دائم بر روی كره ماه خواهد بود.
 
گینگریچ برنامه‌های جاری آمریكا در حوزه فضایی را تراژدی خواند و حمایت كامل از پیشرفت برنامه فضایی این كشور را از اهداف اصلی دولت خود عنوان كرد. نامزد جمهوری‌خواهان همچنین وعده داد: نخستین فضانوردان و شركتی كه موفق به سفر به كره مریخ شود، 10 میلیارد دلار پاداش دریافت خواهند كرد. گینگریچ تأكید كرد: بودجه ناسا در زمان ریاست جمهوری وی نیز به هیچ عنوان كاهش نخواهد یافت.

این وعده‌ها در حالی از سوی گیگنریچ داده می‌شود كه آمریكا در پی بازنشستگی فضاپیمای آتلانتیس در ماه جولای گذشته برای فرستادن فضانوردان به ایستگاه بین المللی (ISS) با مشكل مواجه بوده و در این زمینه به روسیه متكی است و فضاپیمای خصوصی این كشور نیز سال 2017 آماده خواهد شد.

چین نیز در حوزه برنامه‌های فضایی پیشرفت چشمگیری داشته است. این كشور قصد دارد تا سال 2020 ایستگاه فضایی خود را در مدار زمین آماده كند و نخستین فضانورد این كشور را به ماه بفرستد.

جان لاگس دان استاد بازنشسته دانشگاه جورج واشنگتن و از كارشناسان حوزه فضایی، ضمن انتقاد از "گینگریچ" گفت: بهتر است وی برای تبلیغات انتخاباتی هدف‌های واقعی و دست یافتنی‌تر را مطرح كند، چراكه آمریكا در حال حاضر حتی برای فرستادن فضانوردان به ISS نیز با مشكل مواجه است.