وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

كشف سنگ‌نوشته مرقد امام رضا(ع)+عکس

كشف سنگ‌نوشته مرقد امام رضا(ع)+عکس
 
ایسنا: قاچاقچیان میراث فرهنگی كه قصد داشتند، قدیمی‌ترین سنگ نوشته مرقد مطهر امام رضا (ع) را به قیمت سه میلیارد تومان به فروش برسانند، از سوی ماموران انتظامی ورامین شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ ایرج قاسم آبادی ـ فرمانده انتظامی شهرستان ورامین ـ درباره جزییات این خبر اظهار كرد: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان ورامین در جریان كارهای اطلاعاتی خود متوجه شدند، افرادی قصد معامله یك كتیبه گران‌بها در ورامین را دارند كه بلافاصله بررسی موضوع را در دستور كاری خود قرار دادند.

وی با اشاره به این كه ماموران با انجام تحقیقات نامحسوس، زمان و مكان تحویل كتیبه را به دست آورده و با حضور در محل مورد نظر، یك نفر را در این رابطه دستگیر كردند، ادامه داد: متهم دستگیر شده به نام «محمد ـ ق» در ابتدا از موضوع اظهار بی‌اطلاعی كرد، ولی با بازرسی خانه او و كشف شناسنامه كتیبه به همراه یك قطعه عكس، به ناچار لب به اعتراف گشود و حقیقت را بازگو كرد.

به گفته سرهنگ قاسم آبادی، در ادامه تحقیقات، «محمد ـ ق» اعتراف كرد كه كتیبه را در روستای گل‌عباس ورامین در زیرخاك مخفی كرده است در نتیجه ماموران با مراجعه به محل موردنظر، كتیبه گران بها را كشف و ضبط كردند.

سرهنگ قاسم آبادی افزود: با بررسی‌های كارشناسان مشخص شد كتیبه كشف شده، قدیمی‌ترین سنگ مرقد مطهر امام رضا (ع) است كه مربوطه شجره ایشان بوده و سال گذشته توسط قاچاقچیان میراث فرهنگی به سرقت رفته است.

وی با بیان این كه سنگ مرقد مطهر امام رضا (ع) از لحاظ قدمت تاریخی و اهمیت خط كوفی آن ارزش فراوانی دارد و یكی از شاهكارهای تاریخی دنیا محسوب می‌شود، افزود: این سنگ از جنس سنگ مرمر بوده و قدمت آن مربوط به سال 516 هجری قمری است.

فرمانده انتظامی ورامین گفت: قیمت این سنگ نوشته قابل تخمین نیست، ولی قاچاقچیان قصد داشتند آن را به قیمت سه میلیارد تومان به فروش برسانند.

گفتنی است، در این راستان دو نفر از عوامل اصلی دستگیر و تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز