وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

10 پایتخت باستانی جهان

در آغازین روزهای سال نو میلادی و به منظور ترغیب گردشگران برای دیدن اماكن و مناطق باستانی سایت اینترنتی LiveScience اقدام به معرفی پایتخت‌های تمدن‌های باستانی جهان كرد.

به گزارش فارس، این شهرها كه تا حدودی در میان زرق و برق‌های شهرت آثار مجاور خود گم شده‌اند به ترتیب زیر توصیف شده‌اند.

 

1- رم: این شهر در زمان اقتدار امپراتوری روم در سال 117 میلادی یكی از مشهورترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌رفت. شهری كه با سالن‌های تئاتر و معابد خود هنوز هم عده كثیری از علاقمندان را به سوی خود جلب می‌كند.

2- آتن: شهر فلسفه، ریاضیات، دموكراسی و المپیك. پایتختی كه سال‌های زیادی را صرف كشمكش‌ها و جنگ‌های زمینی و دریایی برای به دست آوردن قدرت در دریای اژه كرد و سرانجام در قرن پنجم قبل از میلاد، به عنوان پایتخت مقتدرترین امپراتوری جهان نام گرفت.

3- قسطنطینه (استانبول)، این شهر كه امروزه به دو قسمت آسیایی و اروپایی تشكیل شده پس از سقوط روم در قرن چهارم میلادی و در قرون وسطی یكی از ثروتمندترین و بزرگترین شهرهای جهان به شمار می‌رفت شهری كه پایتخت امپراتوری بیزانس و سپس امپراتوری عثمانی شد.

4- بابل: خانه باغ‌های معلق، مركز آغاز تمدن بشر، شهری كه حكومت‌های بسیاری همچون آشورها تا اسكندر مقدونی در پی آن برای دست‌یابی به موقعیتی استراتژیكی‌ بودند. شهری كه بعدها به مدت هزاران سال پایتخت امپراتوری‌های بزرگ زمان خود شد.

5- كوزكو: شهری در سلسله جبال كوه‌های آندز، پایتخت اینكاها از اوایل سال 1400 تا پیش از ورود اروپاییان به قاره آمریكا.

6- تنوچتیتلان: پایتخت امپراتوری آزتك‌ها كه امروزه آن را مكزیكوسیتی می‌نامند. این شهر در سال 1521 و در زمانی كه نیروهای اسپانیایی وارد آن شدند نزدیك به 300 هزار نفر سكنه داشته است.

7- طبس: این شهر با آغاز سلطنت قدیم، در حدود 4500 سال پیش پایتخت امپراتوری مصر گردید تا مشهورترین آثار تاریخی همچون معابد كارناك و الاقصر و دره شاهان را در خود ایجاد كند.

8- زیمباوه كبیر: شهری با مساحت 1800 جریب با بناهایی سنگی در جنوب شرقی زیمباوه امروزی اگر چه دوران شكوفایی آن به قرن هشتم میلادی می‌رسد اما 600 سال پیش از آن محل زندگی اقوام متعددی بوده است. شهری كه در درون سیاه اروپا به تجارب با دنیای شرق می‌پرداخته است.

9- ژیان: پایتخت امپراتوری‌های باستان چین با قدمتی بیش از 3000 سال. خانه جنگجویان تراكوتا و مدفن پادشاهان امپراتوری‌های مقتدر چین.

10- كائوكیا: تنها شهر در آمریكای شمالی كه با گسترش جمعیت در قرن هجدهم همچنان آثار شهر نشینی باستان خود را حفظ كرده بود، شهری كه در سال 1100 میلادی بیشترین جمعیت را در میان دیگر سكونتگاه‌های شمال امریكا به خود دیده بود.


روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره