وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با ترک خوردگی لب ها چه کنیم؟

با ترک خوردگی لب ها چه کنیم؟
مراقبت از لب ها تنها برای داشتن ظاهری زیبا نیست، این مورد به منظور حفظ سلامتی اهمیت ویژه ای دارد. پس باید راه های درمان خشکی و ترک خوردگی لب را بدانیم تا بتوانیم مراقبت بیشتری از از لب های خود کنیم.‎

لب ها مانند دیگر قسمت های پوست نمی توانند در برابر از دست دادن رطوبت مقاومت کنند. لایه های پوست لب بسیار نازک و فاقد غدد چربی هستند و به همین دلیل مستعد خشک شدن و ترک خوردن می باشند.

اگر لب هایتان خشکیده، چروک و دردناک شده اند، احتمالا شما از ترک خوردگی لب رنج می برید. ترک های کوچک و بزرگ باعث می شوند شما کمتر لبخند بزنید.

‎عوامل متعددی می توانند منجر به خشکی و ترک خوردن لب شوند، اما مواردی همچون استرس، خستگی، سوء تغذیه، زندگی در مناطق گرم و مناطق سرد و خشک، عفونت های باکتریایی، استفاده مکرر از صابون و محصولات آرایشی غیر استاندارد، کمبود ویتامین، تنفس از دهان، خشکی هوای خانه، کم شدن آب بدن و عادت لیسیدن و جویدن لب ها از مهم ترین عواملی هستند که می توانند باعث تبخیر رطوبت و نهایتا خشک شدن لب ها گردند.

در ادامه مطلب، به برخی راه های ساده برای داشتن لب هایی با طراوت و مرطوب اشاره می کنیم:

‎لب های خود را نلیسید
‎مکررا در معرض آب قراردادن پوست، باعث محروم ساختن آن از رطوبت و در نتیجه خشک شدن آن می گردد. ممکن است به طور موقت احساس بهتری در شما ایجاد کند، اما در واقع باعث خشک شدن بیشتر لب ها می گردد، همانند شستن مداوم دست ها که خشکی پوست دست را به همراه دارد.

‎از پماد لب استفاده کنید
‎محصولات متعددی در بازار موجود است. بیشتر چرب و مومی شکل هستند که خاصیت ضدباکتری و ضدالتهاب دارند و با ایجاد لایه ای محافظ مانع از دست دادن رطوبت پوست می شوند. سعی کنید از پمادهایی که دارای اسانس و طعم هستند استفاده نکنید. این اسانس ها به دلیل شیرین بودن باعث تشدید عادت لیسیدن لب می شوند. ‎
استفاده از وازلین طبی برای جلوگیری از خشکی لب بسیار موثر است

‎کمتر در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرید
‎اشعه ماورای بنفش، لب ها را خشک و آسیب پذیر می کند. این امر در دیگر قسمت های بدن نیز صدق می کند.
‎با اینکه لب در سرطان پوست سهیم است، اما فاقد ملانین می باشد. ملانین یا همان رنگدانه پوست، عاملی حفاظتی در برابر اشعه ماورای بنفش است.

سرطان پوستی که خود را بر روی لب ها نشان می دهد، معمولا جدی تر است و سریع تر گسترش می یابد. پس اگر شما مجبور هستید که زیاد در معرض آفتاب قرار بگیرید، از پمادهای لب که حاوی ضد آفتاب هستند استفاده کنید. بهتر است این محصول را با spf (فاکتور حفاظتی) 15 به بالا تهیه و مصرف نمایید.

‎از رژ لب های مرغوب استفاده کنید
‎متخصصان پوست معتقدند که زنان مسن کمتر از مردان، دارای پوست آسیب دیده و لب های شکاف خورده هستند. شاید دلیل آن استفاده از رژلب باشد.
‎رژلب ساختار حفاظتی متوسطی در برابر اشعه ماورای بنفش دارد. برای اثر بخشی بیشتر، بهتر است از رژلب های مرغوب مرطوب کننده و حاوی ضدآفتاب استفاده کنید.

‎خمیر دندان خود را چک کنید
‎حساسیت به خمیر دندان و دهان شویه ها می تواند عامل قرمزی و خشک شدن پوست لب گردد. برای چند روز از یک مارک خمیردندان و یا دهان شویه استفاده کنید و ببینید اگر مشکلی با شستشو و مسواک زدن ندارید آن را ادامه دهید.

‎مواد غذایی تحریک کننده نخورید
‎هنگامی که لب ها شکاف می خورند، حساس تر می شوند. موادغذایی خاص می تواند باعث التهاب بیشتر شود.
‎برای مدتی مصرف فلفل قرمز، خردل، انواع سس و آب پرتقال را کنار بگذارید تا لب های شما بهبود یابند.

‎در پایان، استرس را از خود دور کنید، به تغذیه خود توجه کنید، با استفاده از دستگاه های بُخور، محیط خانه را کمی مرطوب و استریلیزه نگه دارید تا پوستتان همیشه باطراوت و شاداب بماند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره