وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تغییرات وزن حیرت انگیز ستارگان سرشناس هالیوودی

تغییرات وزن حیرت انگیز ستارگان سرشناس هالیوودی
هنرپیشه های درجه یک جهان برای بازی در نقش بالرین، گلادیاتور، قاتل زنجیره‌ای و… باید تغییراتی در ظاهرشان بدهند و به شدت چاق یا لاغر شوند اما استفاده مکرر از رژیم‌های چاق و لاغر‌کننده به‌شدت سلامت ستارگان سینما را به‌خطر می‌اندازد، سیستم ایمنی بدنشان را ضعیف و قلب و مفاصل آنها را بیمار می‌کند…

ایران ناز: در ادامه به تغییر حیرت‌آور وزن ستارگان‌ هالیوود نگاهی می‌اندازیم.

 
تغییرات وزن حیرت انگیز ستارگان سرشناس هالیوودی
• جنیفر‌ هادسن : برنده 29 ساله جوایز گرمی‌ و اسکار در آگوست سال 2009، برای بازی در نقش همسر «نلسون ماندلا» مجبور شد 50 کیلوگرم وزن کم کند. او با کمک متخصص تغذیه‌اش «هارلی پاسترنیک» توانست به وزن ایده‌آل برسد.

• کریستین بیل : کریستین، هنرپیشه‌ای که پس از ایفای نقش در فیلم «بتمن» به شهرت رسید، برای بازی در نقش فردی مبتلا به بی‌خوابی مزمن در فیلم The Machinist 29 کیلوگرم وزن کم کرد. بیل 37 ساله مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی مصرف می‌کرد و به سختی غذا می‌خورد و ورزش می‌کرد تا وزنش به 55 کیلوگرم برسد. او در ماه‌های اخیر هم 20 کیلوگرم وزن کرده تا نقش بوکسوری قدیمی‌ را در فیلم The Fighter بازی کند.

• اپرا وینفری : وزن اپرا وینفری مدت‌ها به‌شدت در نوسان بود و سوژه مطبوعات عامه‌پسند جهان. کاهش و افزایش شدید وزن او یکی از نشانه‌های ابتلایش به یک اختلال تیروییدی است. او می‌گوید همه خوراکی‌ها به نظرم خوشمزه بود و وقتی پشت میز ناهارخوری رستوران می‌نشستم به اندازه‌ای می‌خوردم که دل‌درد می‌گرفتم. ابتدای سال 2000، برنامه‌ساز 57 ساله تلویزیون آمریکا با کاهش مصرف غذای روزانه، توانست مشکل اضافه وزنش را حل کند اما در سال 2008، وزن او دوباره افزایش یافت و به 109 کیلوگرم رسید. در سال 2010، اپرا در برنامه تلویزیونی‌اش اعلام کرد دیگر رژیم غذایی نخواهد گرفت.

• درو کری : برای درو کری، کمدین 52 ساله آمریکایی، چاقی و اضافه‌وزن معضل بزرگی بود. پس از آنکه در ژانویه سال 2010، توانست 36 کیلوگرم وزن کم کند، به مجله (پی‌پل) گفت برای کنترل بیماری دیابتش به درمان نیازی ندارد. این کمدین آمریکایی برای کاهش وزن، از رژیم غذایی سرشار از پروتئین، میوه و سبزی استفاده می‌کند.

• جان گلدمن : جان گلدمن که نقش «دن کانر فربه» را در سریالی تلویزیونی بازی کرد و به شهرت رسید، در سال 2007، 100 کیلوگرم وزن کم کرد. از آن هنگام، گلدمن 58 ساله نوشابه الکلی نمی‌نوشد و شکر را از رژیم غذایی‌اش حذف کرده است. او 6 روز در هفته کار می‌کند و 45 کیلوگرم از وزنش کاسته است.

• کوین فدرلاین : کوین فدرلاین، همسر سابق بریتنی اسپیرز، در تولد 30 سالگی‌اش 108 کیلوگرم چاق شد. کوین فدرلاین 32 ساله پس از مدت‌ها با حضور در سالن بزرگی نشان داد تلاش‌های شبانه‌روزی پزشک و متخصص تغذیه نتیجه داده و اندامش متناسب شده است. پزشکان او در تلاش هستند با ارائه رژیم غذایی مناسب وزنش را ثابت نگه دارند.

• کلی آزبورن : پس از آنکه کلی‌ آزبورن در یک میهمانی بزرگ به‌عنوان چاق‌ترین فرد انتخاب شد، تصمیم گرفت با تغییر رژیم غذایی و کاهش مصرف موادغذایی 23 کیلوگرم وزن کم کند. این هنرپیشه 26 ساله در سال 2010 میلادی توانست با تمرین‌های ورزشی و حرکات موزون به وزن ایده‌آل برسد و پیشنهادهای فراوانی برای نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف دریافت کند. آزبورن در گفت‌و‌گو با مجله هلث گفت: «احساس می‌کنم سبک شده‌ام و می‌توانم پرواز کنم. وقتی چاق هستی، انگار تکه‌سنگ بزرگی روی سینه‌ات گذاشته‌اند تا زجر بکشی.»

• جارد لتو : جارد 27 کیلوگرم به وزنش افزود تا بتواند در نقش «قاتل جان‌لنون» ایفای نقش کند ولی این افزایش شدید وزن، باعث شد به بیماری نقرس و پادردهای شدید مبتلا شود. لتو 38 ساله در گفت‌و‌گو با روزنامه نیویورک دیلی‌نیوز گفت: «مصرف بیش از حد غذاهای چرب و پرکالری باعث شد به بیماری نقرس مبتلا شوم. برای کاهش وزن باید یک سال ورزش کنم و رژیم غذایی‌ام را تغییر دهم.» او افزود: «رسما اعلام می‌کنم دیگر نقش‌هایی که به سلامتم لطمه بزند نمی‌پذیرم.»

• چارلیز ترون : چارلیز ترون، هنرپیشه متولد آفریقای جنوبی، برای آنکه بتواند در نقش قاتلی سریالی ایفای نقش کند، 14 کیلوگرم وزن اضافه کرد.

• جونز رینولدز : جونز رینولدز، برنامه‌ساز سابق تلویزیون به دلیل وزن زیاد و گرفتگی رگ‌های قلب تن به جراحی بای‌پس معده داد و در مدت 3 سال، 73 کیلوگرم وزن کم کرد. در سال 2007، جونز 48 ساله با اندامی ‌متناسب و لاغر در انظار عمومی ‌ظاهر شد. البته تنها دلیل کاهش وزن رینولدز جراحی بای پس‌معده نبود. یکی از دلایل مهم کاهش وزن برنامه‌ساز آمریکایی، کنار گذاشتن رژیم غذایی ناسالم و مصرف نمک، شکر، فست‌فود، بستنی، چیپس و غذاهای سرخ‌کردنی چرب بود. با وجود این متخصصان تغذیه و پزشکان معتقدند عمل جراحی بای‌پس معده می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به چاقی حاد باشد.

• مایکل مور : کارگردان مشهور و جنجالی فیلم‌های مستند با حذف نمک و آرد سفید از رژیم غذایی و روزانه 40 دقیقه ورزش توانست 31 کیلوگرم وزن کم کند. به گزارش روزنامه‌های چاپ ایالت فلوریدا، مایکل مور 56 ساله با سفر به این ایالت و پیاده‌روی و دویدن و رژیم غذایی مدیترانه‌ای توانسته باز هم از وزنش بکاهد.

• جانت جکسون : کاهش و افزایش شدید وزن «جانت جکسون»، نام او را همیشه درصدر اخبار رسانه‌های ایالات‌متحده آمریکا و اروپا قرار داده بود. این خواننده و هنرپیشه سیه‌چرده آمریکایی در دسامبر سال 2010 تلاش کرد با خوردن روزانه یک سیب و حذف چیپس از رژیم غذایی‌اش، وزن کم کند که نتیجه نداد. ادوارد برینچیک، متخصص تغذیه‌ که جکسون 44 ساله به او مراجعه کرد، می‌گوید: «من رژیم غذایی‌ای سرشار از فیبر، میوه و سبزی را برای جانت تنظیم کردم تا در کنار پیاده‌روی و شنا بتواند به وزن ایده‌آل برسد.»

• پاریس هیلتون : پاریس هیلتون با انتشار یادداشتی در وبلاگ شخصی‌اش اعلام کرد با استفاده از رژیم غذایی سالم و ورزش توانسته در 3 سال 28 کیلوگرم وزن کم کند. هیلتون 32 ساله کاهش وزن را با روزانه 50 دقیقه پیاده‌روی و آرام دویدن آغاز کرد و سرانجام به وزن ایده‌آل رسید. او در اکتبر سال 2010 سایتی به نام «تناسب اندام پرز» تاسیس کرد. این سایت بر تناسب اندام و عادت‌های سالم متمرکز است.

• نیکول ریچی : در سال 2006، نیکول ریچی توانست 40 کیلوگرم وزن کم کند که با توجه به استانداردهای‌ هالیوود خطرناک بود. بیشتر متخصصان معتقد بودند نیکول از نارسایی در غذا خوردن رنج می‌برد اما او هرگز در این مورد با رسانه‌ها گفت‌و‌گو نکرد. ریچی 29 ساله که صاحب 2 فرزند بود، همان‌طور لاغر ماند اما توانست در مقایسه با گذشته وزنش را افزایش دهد. پزشکان معتقدند افراد مبتلا به نارسایی در غذا خوردن باید به پزشک مراجعه و بیماری‌شان را درمان کنند. اگر این نارسایی به موقع درمان نشود، صدمه‌های جبران‌ناپذیری بر جسم و روح فرد مبتلا می‌زند.

• ست روگن :
ست روگن، هنرپیشه جوان آمریکایی که از اضافه‌وزن شدید رنج می‌برد و در معرض ابتلا به دیابت قرار داشت، با کمک‌ «هارلی پسترنیک» معلم ورزشش 14 کیلوگرم وزن کم کرد. این هنرپیشه 28 ساله روزانه یک پیتزا، 3 عدد دونات شکلاتی و غذاهای چرب می‌خورد و نوشابه گازدار می‌نوشید.

• رنه زلوگر : رنه زلوگر، هنرپیشه 41 ساله آمریکایی که در فیلم مشهورش نقش زنی دست‌و‌پا‌چلفتی را بازی کرد، توانست با استفاده از پودرهای پروتئین و مصرف غذاهای پرکالری و چرب 10 کیلوگرم چاق شود. خبر تعجب‌آور آن است که او برای بازی در فیلمی ‌دیگر دوباره وزن کم کرد و پس از پایان فیلمبرداری نیز به آن کار ادامه داد. به گفته پزشکان کاهش و افزایش وزن می‌تواند تندرستی فرد را به خطر بیندازد.

• والری برتینلی : در سال2007 والری برتینلی پس از آنکه وزنش به 80 کیلوگرم رسید، از دکتر «جنی کرینج»، متخصص تغذیه، کمک گرفت و 23 کیلوگرم وزن کم کرد. برتینلی 50 ساله روزانه 40 دقیقه ورزش می‌کند و وزنش را در حدود 57 کیلوگرم حفظ کرده است.

• مو نیکیئو : مو نیکیتو مانند دیگر کمدین‌ها و هنرپیشه‌های زن به تناسب اندامش توجه نشان داد و تصمیم گرفت پس از مبتلا شدن به فشارخون و رسیدن وزنش به 118 کیلوگرم، وزن کم کند. نیکیئوی 43 ساله در سال 2009 با رژیم غذایی سالم و حذف گوشت قرمز، تنقلات و سرخ‌کردنی‌ها از رژیم غذایی‌اش، 20 کیلوگرم وزن کم کرد.

• رون لیستر : وزن لیستر 40 ساله که به‌‌دلیل بازی در نقش بیلی باب در فیلم Varsity Blues جایزه برده بود، در سال 2000 به 190 کیلوگرم رسید. در ماه دسامبر سال 2000 او باید در چند فیلم سینمایی ایفای نقش می‌کرد اما وزن بالایش اجازه این کار را نمی‌داد. او به جراحی بای‌پس معده تن داد و توانست 103 کیلوگرم وزن کم کند.

• آل روکر : آل روکر، گوینده اخبار هواشناسی تلویزیون ایالات‌متحده‌ آمریکا در سال 2002 به علت افزایش وزنش به 150 کیلوگرم که تاثیر مخربی بر زندگی‌اش گذاشت، مجبور شد تن به جراحی بای‌پس معده دهد. او پس از این جراحی 64 کیلوگرم وزن کم کرد. روکر پس از جراحی بای‌پس معده گفت: «مهم‌ترین هدف من مبارزه برای حفظ وزن ایده‌آل است.»

• کریستی اِلی : کریستی اِلی، هنرپیشه 60 ساله آمریکایی، یکی از هنرمندانی است که به علت کاهش و افزایش شدید وزنش از «جنی‌کرینج» کمک خواست. او با استفاده از رژیم غذایی جنی کرینج 34 کیلوگرم وزن کم کرد، اما در مدت‌کوتاهی باز هم وزنش افزایش یافت. وزن کریستی در اواسط سال 2000 میلادی به 91 کیلوگرم رسید. ولی در سال 2008، 38 کیلوگرم وزن کم کرد تا خطر ابتلا به دیابت در او کاهش یابد.

• ریکی لیک : ریکی لیک، هنرپیشه مشهور‌ هالیوود که در فیلم‌های مختلفی در دهه 1980 نقش‌آفرینی کرد، با مشکل افزایش شدید وزن روبرو بود. این افزایش وزن تا اندازه‌ای آزاردهنده بود که فعالیت‌های او را مختل می‌کرد. لیک 42 ساله تا سال 2000 با روش گرسنگی دادن به خود و مصرف غذاهای کم‌کالری، میوه، سبزی و ورزش توانست 46 کیلوگرم وزن کم کند.

• رندی جکسون : در سال 2002، وزن رندی جکسون داور مسابقه امریکن آیدل (ستاره آمریکایی) به 135 کیلوگرم افزایش یافت. داور 54 ساله مسابقه‌های موسیقی در سال 2003 برای کنترل وزن و بیماری دیابتش تن به جراحی بای‌پس معده داد. او با حذف غذاهای فرآوری شده و شکر از رژیم‌غذایی و پیاده‌روی روی تردمیل و تنیس توانست 45 کیلوگرم وزن کم کند.

• سارا ریئو :
این هنرپیشه 32 ساله پس از آنکه از «جنی کارینگ» برای کاهش وزن کمک خواست، توانست 23 کیلوگرم وزن کم کند.