وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فوایدی از خوردن شکلات تلخ

فوایدی از خوردن  شکلات تلخ
شکلات تلخ حاوی ماده ای تلخ شده است که از میوه درخت کاکائو به دست می آید .تهیه شکلات تلخ سخت است و به همین دلیل گران قیمت تر از سایر انواع شکلات هاست .شکلات شیری، حاوی شیره، وانیل و شکر است . شکلات سفید فقط از چربی و از کاکائو تهیه می شود و برای طعم دادن به آن از اسانس های مختلف استفاده می شود.

 شکلات برای سلامت قلب مفید است و از لخته شدن خون جلوگیری کرده و کلسترول خود را تنظیم می کند.شکلات به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی از التهاب سلولی جلوگیری می کند.

شکلات تلخ برای سیگاری ها مفید است

 مصرف روزانه 30 گرم شکلات تلخ فشار خون را کاهش و حافظه را افزایش می دهد . شکلات شادی بخش است و شرایط روحی بهتری برای مصرف کننده ایجاد می کند.شکلات برای افراد سیگاری هم مفید است و از سخت شدن و گرفتگی رگ ها جلوگیری می کند.
شکلات تلخ، سرفه را کاهش می دهد

در شکلات تلخ ماده ای به نام " تئوبرومین" وجود دارد که معمولا از این ماده در داروهای ضد سرفه استفاده می شود.شکلات تلخ تعداد دفعات سرفه و تاثیرات سویی که برسیستم اعصاب مرکزی و قلب و عروق دارد را کم می کند.

شکلات تلخ برای زنان باردار و شیرده ممنوع

کودکان، زنان باردار و مادران شیر ده نباید شکلات تلخ مصرف کنند.مصرف شکلات تلخ تاثیرات بدی در مزه شیر می گذارد و در دوران بارداری هم برای سلامت جنین مضر است ، کودکان باید این نوع شکلات را با احتیاط و به مقدار کم مصرف کنند