وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رهایی از سوزش پوست بعد از اصلاح صورت

طبق شایعات و افسانه ها، بیشتر افکار و نظریات بدیع و جدید انیشتین در هنگام اصلاح صورت به مخیله اش خطور می کرد. اما برای اغلب مردان این تشریفات صبحگاهی به ندرت تسکین دهنده و تامل برانگیز است و برعکس تلاشی دردناک برای زدودن موهای صورت است . که نهایتا موجب خراشیدن و زخمی شدن پوست و احساس سوزش می گردد.لذا در ادامه مطلب چند راه حل خانگی برای پایان دادن به اجرای عذاب آور اصلاح در مقابل آینه ارائه می گردد.

1- آمادگی لازم را کسب کنید: داشتن آمادگی صحیح کلید موفقیت و پایان خوش اصلاح صورت است. به همین منظور قبل از هر کار صورت خود را مرطوب و نمناک کنید(حتی قبل از استفاده از صابون و یا کف ریش). برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید پارچه های نم دار و گر م را روی پوست صورت قرار دهید و به مقدار بسیار کم آب گرم به صورت خود بپاشید.

2- خطوط رویش مو را دنبال کنید: یعنی در زمان اصلاح کردن دستگاه ریش تراش را در جهت رویش موی صورت که اغلب در جهت پایین است بکشید. و برای زدودن موهای گردن دستگاه را در جهت بالا بگیرید.

3- در حمام اصلاح کنید: بهترین محل برای اصلاح صورت حمام است. به خاطر اینکه هوای گرم و مرطوب داخل حمام پوست صورت شما را نرم ومرطوب می نماید . به همین منظور اصلاح صورت بلافاصله بعد از استحمام و داخل حمام حس خوبی را برای پوست صورت شما به ارمغان می آورد.

4- صورت خود را از ته نتراشید: هر چه قدر در تراشیدن و اصلاح صورت حساسیت به خرج دهید و بخواهید موی صورت را از ته بتراشید درد و سوزش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

5- از دستگاه های ریش تراش سه تیغه و یا دو تیغه استفاده نکیند: از نظر متخصصان پوست استفاده از دستگاه های ریش تراش دو تیغه و یا سه تیغه بیشتر از اینکه برای پوست صورت مفید باشد دردناک و آسیب رسان است. زیرا بعد از اینکه اولین تیغ سلولهای پوستی اطراف رستنگاه مو را می زداید تیغه دوم باعث خراش پوست و بریدن برآمادگی های پوست می گردد. لذا بهتر است که از دستگاه های یک تیغه استفاده شود.

6- تنها کف ریش کفایت نمی کند: بعضی از مردان بر این اعتقادند که استفاده ا زکف ریش به تنهایی پوست صورت را مرطوب و نرم و آماده اصلاح می کند. در صورتی که چنین نیست بلکه لازم است که قبل از استفاده از کف ریش از مرطوب کننده ها ی پوست صورت یا حتی از آب ولرم استفاده نمایید.

7- از تیغ تیز و یک با رمصرف استفاده کنید: تیغ های کند باعث خراش پوست می شود لذا بهتر است از تیغ ها تنها یک با راستفاده نمایید. بخصوص موهای زبر و خشن تیغ را بعد از یکبار مصرف کند خواهد کرد. لذا بهتر است بیش از یکبار از تیغ استفاده نکنید.

8- از دستگاه های ریش تراش برقی استفاده کنید: این دستگاه ها برخلاف مدل های دستی با دوتیغ یا بیشتر صورت را از ته نمی تراشد و آسیب کمتری به پوست می رساند و لذا بعد از استفاده سوزش و آسیب کمتری را تجربه خواهید کرد.

9- از افتر شیو با کیفیت استفاده کنید: الکل ماده ترکیبی اصلی در افتر شیو های ارزان قیمت است. به همین خاطر بعد از پاشیدن آن روی صورت سوزش عذاب آوری را تجربه خواهید کرد. یک افتر شیو با کیفیت باید باعث طراوت پوست و پاک کردن آن از باکتری ها شود. و حتی پوست را بعد از تراشیدن التیام بخشد. لذا در هنگام خرید افترشیو ، بر روی برچسب خرید آن نگاه کنید تا از وجود تسکین دهنده های طبیعی مثل گیاه آلوئه ورا و غیره مطمئن شوید.

10- از ضد آفتاب استفاده کنید: یکی دیگر از راه حل های خانگی حذف افترشیو و استفاده از ضد آفتاب است. این لوسیون مانع ابتلا به سرطان پوست می گردد و باعث می شود که پوست جوانتر به نظر رسد.

11- از داروهای تسکین دهنده استفاده کنید: اگر بعد از اصلاح دچا ر سوزش پوست می شوید بهتر از لوسیون های غیر تجویزی هیدروکورتیزون به عنوان افترشیو استفاده کنید. این لوسیون پوست شما را سریع تر التیام می بخشد.

12- در فاصله زمانی کم اصلاح نکنید: بهتر است زمان اصلاح صورت خود را به آخر هفته موکول کنید در این فاصله زمانی ضمن رویش مجدد موهای صورت فرصتی برای التیام و بهبود التهاب پوست فراهم می شود. و در زمان اصلاح بر تراشیدن مو از ته اصرار نورزید. زیرا سوزش و تحریک پوست مجددا عود خواهد کرد.

13- از داروهای قابض یا خون بند استفاده کنید: این دارو را در خانه و در دسترس خود قرار دهید که در صورت بریدن پوست بلافاصله از آن استفاده کنید. این دارو به دو صورت قلمی و پودر وجود دارد. که اگر در زمان استفاده مکررا آن را روی خراش قرا ردهید از خونریزی جلوگیری می کند . زاج موجود در این دارو باعث قطع خون ریزی میشود . سپس صورت خود را شست و شو دهید.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره