وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اعترافات عاملان قتل مرد برنج‌فروش

جام جم آنلاین: در ادامه تحقیقات از اعضای یك باند كه به بهانه سرقت محموله‌های برنج، مرد برنج‌فروشی را به قتل رسانده و جسد او را در گودالی دفن كرده بودند ، معلوم شد آنها 13 محموله كالا را به سرقت برده و با صدور چك‌های جعلی میلیون‌ها تومان از مردم كلاهبرداری كرده‌اند.
به  گزارش جام‌جم ، اوایل آبان سال گذشته ماموران انتظامی استان  تهران  هنگام گشتزنی در محله ملارد متوجه یك دستگاه خودروی نیسان شدند كه بدون سرنشین در خیابان رها شده است. به این ترتیب، خودروی مكشوفه به پاركینگ پلیس منتقل شد و ماموران برای مشخص شدن هویت راننده آن، به استعلام از اداره راهنمایی و رانندگی پرداختند كه معلوم شد مالك خودرو، مرد 58 ساله‌ای به نام ذبیح‌الله است كه در شهرستان آمل زندگی می‌كند.

با به دست آمدن هویت  مرد راننده، ماموران او را به اداره آگاهی استان تهران احضار كردند، اما به جای این مرد، همسر و یكی از فرزندان وی به مركز پلیس مراجعه كردند. با حضور این دو نفر در مركز پلیس، آ‌نها ادعا كردند ذبیح‌الله 3 روز است گم شده و از وی خبری ندارند.

ناپدید شدن فروشنده برنج در هاله‌ای از ابهام

زن میانسال در اظهاراتش به پلیس گفت: شوهرم یكی از برنج فروش‌های شهرستان آمل است كه یك هفته قبل، برای فروش 2 تن برنج به تهران سفر كرد و قرار بود پس از فروش 3 روزه محموله‌های برنج، به آمل مراجعه كند،  اما 3 روز قبل، پس از تماس‌های تلفنی عنوان كرد از سوی افرادی ناشناس تهدید به قتل شده است و در صورت ناپدید شدن وی، موضوع را به پلیس اطلاع دهیم.

بنابراین وقتی یك روز از زمان تعیین شده بازگشت شوهرم به خانه گذشت و از او خبری نشد، به كلانتری رفته و گم شدن او را اطلاع دادم و جستجو برای یافتن شوهرم را با همكاری خانواده و اقوام آغاز كردم، اما بی‌نتیجه بود.

تماس‌های تلفنی مرد گمشده، راز گشود

كارآگاهان جنایی آگاهی استان تهران با به دست آوردن این اطلاعات، با توجه به این كه احتمال می‌دادند مرد گمشده، قربانی سرقت شده باشد، تحقیقات در این خصوص را آغاز كردند تا سرانجام پی بردند متقول پیش از ناپدید شدن، با مرد ناشناسی تماس‌های تلفنی داشته است كه در جنوب تهران زندگی می‌كند.

به این ترتیب، با گزارش این پرونده به بازپرس حسینی رازلیقی، رئیس شعبه یكم دادسرای  جنایی كرج تحقیقات برای یافتن مرد گمشده ادامه یافت تا این كه یك هفته بعد، مخفیگاه مرد تماس گیرنده با ذبیح‌الله در جنوب تهران شناسایی و وی دستگیر شد.

با  انتقال این متهم به مركز پلیس، وی مورد بازجویی قرار گرفت و  راز به قتل رسیدن مرد گمشده را با همدستی 3 نفر از دوستانش به نام‌های رحمان، علی و وحید فاش كرد. به دنبال اعتراف متهم، معلوم شد آنها مرد گمشده را در یوسف‌آباد شهریار به قتل رسانده و جسد او را در گودالی به عمق یك متر دفن كرده‌اند.

بنابراین كارآگاهان جنایی با هماهنگی قضایی با بازپرس حسینی رازلیقی به محل دفن جسد مرد میانسال عزیمت كردند و با كمك ماموران اورژانس و آتش‌نشانی، موفق به كشف جسد ذبیح‌الله شدند و آن را از گودال خارج و به پزشكی قانونی منتقل كردند. پس از بررسی لازم، مشخص شد مرد میانسال بر اثر خفگی به قتل رسیده است و چند روزی از مرگ وی می‌گذرد.

در ادامه تحقیقات پلیسی، 3 همدست فراری متهم هم دستگیر شدند و به قتل مرد میانسال به انگیزه سرقت اعتراف و هرگونه سرقت دیگری را انكار كردند.

روز گذشته، اعضای این باند برای ادامه تحقیقات به شعبه یكم بازپرسی دادسرای جنایی كرج انتقال یافتند و مورد بازجویی قرار گرفتند و راز ده‌ها فقره سرقت از برنج‌فروشی‌های دیگر را برملا كردند.

اعتراف به قتل و 13 فقره سرقت محموله برنج

رحمان  متهم به قتل  در اظهاراتش به بازپرس حسینی رازلیقی گفت: من و 3 همدستم با تشكیل یك باند، به سرقت از برنج‌فروش‌ها می‌پرداختیم كه در این ارتباط  با سد كردن راه 13 مرد برنج‌فروش، آنها را با چاقو و قمه مجروح و برخی را هم كتك می‌زدیم و محموله‌های برنج آنها را به سرقت می‌بردیم كه در آخرین سرقت، یكی از آنها را به قتل رساندیم. علاوه بر سرقت محموله‌های برنج، با جعل چك و صدور چك‌های بلامحل با افراد مختلف معامله داشتیم و میلیون‌ها تومان كلاهبرداری كرده‌ایم.

به دنبال اعتراف این متهم و 3 همدستش، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند و بازپرس حسینی رازلیقی، رئیس شعبه یكم دادسرای جنایی كرج با توجه به این كه متهمان، مرد برنج‌فروش را در شهریار به قتل رسانده بودند، پرونده آنها را با عدم صلاحیت رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار ارسال كرد.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره