وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مواد غذایی لازم برای کم خوابی و خواب آلودگی

مواد غذایی لازم برای کم خوابی و خواب آلودگی
بدخوابی و خواب آلودگی دو معظل در حوزه سلامتی هستند که می توانند به شدت سلامت انسان را تحت تاثیر قرار بدهند.

پزشکان و متخصصان تغذیه در سالهای اخیر تلاش های زیادی را انجام داده اند تا به دلایل کم خوابی یا خواب آلودگی انسان و همچنین راه های درمان آن پی ببرند. در این مطلب با نتایج تازه ترین تحقیقات در این حوزه آشنا می شوید.

کیوی بخورید تا بخوابید
بر اساس یک تحقیق صورت گرفته در کشور تایوان مشخص شده است که افرادی که از بی خوابی یا کم خوابی رنج می برند می توانند با مصرف 2 کیوی یک ساعت قبل از خواب به مدت 4 هفته مشکل خود را حل کنند. بنا بر این تحقیق کیوی حاوی ماده ای به نام "سروتونین" است که به روند به خواب رفتن در مغز شما کمک می کند.

مقابله با خواب آلودگی در عصر
احساس خواب آلودگی در عصر پدیده ای است که بسیاری از افراد شاغل یا دانش آموزانی که در مقطع عصر تحصیل می کنند تجربه کرده اند. بسیاری برای غلبه بر این حالت خواب آلودگی به سمت مواد کافئین دار مثل قهوه و یا چای میروند. اما حقیقت این است که علت احساس خواب آلودگی این افراد دلیلی دیگر دارد.

بسیاری ترجیح می دهند تا با مصرف کافئین و شکر بر احساس خواب آلودگی خود غلبه کنند. اما سلولهای شکر بعد از شکستن در بدن ما به صورت چربی در بدن ما ذخیره می شود. بر اساس تحقیقات جدید انجام شده مشخص شده است که مشکل اصلی که به احساس خواب آلودگی در هنگام عصر منجر می شود به علت کمبود پروتئین است.

در این تحقیق مشخص شده است که با مصرف آمینو اسیدها و مواد پروتئینی مغز انسان به بیدار ماندن و تحرک داشتن تشویق می شود. بخشی از مغز ما وظیفه دارد تا به بدن ما دستور دهد که هوشیار باقی بماند و انرژی را برای بخش های مختلف بدن ما ارسال می کند.

در این مطالعه مشخص شده است که پروتئین بیشترین اثر را بر این بخش داشته و باعث می شود که بدن احساس شادابی و نشاط داشته باشد. این نوع تغذیه نه تنها بدن را سر حال نگاه داشته ، بلکه باعث می شود تا عملیات چربی سوزی در بدن انسان بیشتر و سریعتر صورت بگیرد.

 
این درحالی است که در صورت استفاده از شکر عمل کرد این سلولها با کاهش رو به رو شده و بدن انسان بیشتر احساس خستگی می کند.توصیه کارشناسان این است که برای رسیدن به حالتی شاداب و سر حال در عصرها از میان وعده های حاوی حجم پروتئین بالا استفاده کنیم.
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره