وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا جراحی پلاستیک شما را جوان می کند؟

آیا جراحی پلاستیک شما را جوان می کند؟
یک بررسی جدید نشان می‌دهد که جراحی پلاستیک ممکن است ظاهر شما را 9 سال جوان‌تر از سن واقعی‌تان نشان دهد.

به گزارش لایو ساینس پژوهشگران در این بررسی به 40 دانشجوی پزشکی تصاویر پیش و پس از جراحی پلاستیک 60 نفر را نشان دادند. این 60 نفر تحت عمل جراحی پوست‌کشی یا لیفت در بخش‌های گوناگون شامل صورت، گردن، پلک یا پیشانی قرار گرفته بودند.

هنگامی که این تصاویر "پیش از عمل" را به دانشجویان نشان دادند، آنان به طور میانگین سن این افراد 1.7 سال جوان‌تر از میزان واقعی تخمین زدند. اما هنگامی که تصاویر این افراد را شش ماه پس از جراحی پلاستیک به دانشجویان نشان دادند، آنان سن این افراد را 8.9 سال جوانتر از سن واقعی‌شان تخمین زدند- به عبارت دیگر جراحی باعث شده بود که سن این افراد به طور میانگین 7.2 سال کمتر دانسته شود.

دکتر نیتین چوهان، جراح پلاستیک در دانشگاه تورونتو،سرپرست این بررسی، می‌گوید: "بررسی‌های قبلی نشان داده‌‌اند که جراحی پلاستیک باعث می‌شود ظاهر افراد جذاب‌تر شود که مزیتی به حساب می‌آید، اما جذابیت یک امر بسیار شخصی است و به دیدگاه ناظر بستگی دارد."

به گفته او این یافته‌های جدید به جراحان پلاستیک امکان می‌دهد تا در حین عمل ظریف‌شان به بیماران بگویند پس از عمل به طور واقعگرایانه انتظار چه نتیجه‌ای را داشته باشند.

این پژوهشگران می‌نویسند: "علت انجام جراحی پلاستیک بوسیله افراد میل ذاتی آنها برای جذاب و جوان ماندن تا حد امکان است که در سراسر تاریخ انسان شواهد مبنی بر آن موجود است. "

اما جراحان باتجربه می‌دانند که چطور با بیماران صحبت کنند و انتظارات غیرواقعی در آنها ایجاد نکنند، زیرا جراحی پلاستیک در برطرف کردن نشانه‌های پیری (که فرآیندی پیچیده است) دچار محدودیت است.

البته این پژوهشگران به محدودیت‌های این بررسی هم اشاره می‌کنند، از جمله این واقعیت که صرفا یک جراح همه عمل‌های پلاستیک را انجام داده بود، و تنها شمار معدودی از تکنیک جراحی پلاستیک به کار رفته بود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره