وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شکارچی دختران خردسال به دام افتاد

اعتماد: یک سارق حرفه یی که با اغفال و تهدید کودکان طلا و جواهرات آنان را سرقت می کرد، توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شد.

از چندی قبل شکایات مشابهی به پلیس آگاهی شهرستان های بجنورد و اسفراین می رسید مبنی بر اینکه فرد ناشناسی طلاهای دختران خردسال را سرقت می کند.

کارآگاهان دو شهر که خود را در برابر یک سارق حرفه یی می دیدند، به بازجویی از والدین این دختران پرداختند و متوجه شدند این اطفال نیز با روشی مشابه با شگرد دیگر سارقان جواهرات کودکان، به دام افتاده اند.

تمامی این کودکان هنگامی که برای بازی به خیابان رفته بودند در تله دزدان ناشناس گرفتار شده بودند. یکی از طعمه های این سارق که دختری 11 ساله است، به ماموران گفت؛ من در خیابان بازی می کردم که مردی سوار بر یک موتورسیکلت قرمز رنگ به طرفم آمد و سر صحبت را باز کرد. او مرا به بهانه نشان دادن حیوانی عجیب فریب داد و به نقطه خلوت برد، بعد شروع به تهدید کرد. من به شدت ترسیده بودم و بغض گلویم را گرفته بود. نمی دانستم آن مرد چه نقشه یی در سر دارد، برای همین تصمیم گرفتم هر کاری که او می خواهد انجام بدهم. آن مرد بازور گردنبند و النگوهایم را دزدید و سوار بر موتورش فرار کرد.

از آنجا که اظهارات این دختر با گفته های سایر شکات در هر دو شهر مشابه بود، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند تمام دزدی ها توسط یک نفر انجام می شود، به همین دلیل سعی کردند چهره او را ترسیم کنند.

آنان با در دست داشتن مشخصات ظاهری موتورسیکلت قرمز رنگ و تصویر چهره نگاری شده به تحقیقات خود ادامه دادند و بالاخره بعد از چند روز تعقیب و مراقبت توانستند سارق 29 ساله را که حمید نام دارد، به دام بیندازند.

این متهم در بازجویی ها خود را بی گناه خواند و ادعا کرد در بازداشت وی اشتباهی رخ داده است. از آنجا که انکارهای این جوان می توانست تحقیقات را به بن بست بکشاند، ماموران تصمیم گرفتند از روش دیگری برای پی بردن به حقیقت استفاده کنند.

آنها تعدادی از دخترانی را که طعمه مرد سارق شده بودند، به پلیس آگاهی فراخواندند. سپس حمید را در میان چند نفر دیگر در یک خط قرار دادند و از مالباختگان خواستند اگر دزد طلاها را در آن جمع می بینند، او را نشان بدهند.

وقتی انگشت اتهام همه کودکان به سوی حمید نشانه گرفته شد، این جوان به ناچار به 24 فقره سرقت اعتراف کرد و گفت 19 دزدی را در اسفراین و پنج سرقت را در بجنورد انجام داده است.

سارق حرفه یی اعتراف کرد؛ «در محله های خلوت پرسه می زدم و دخترانی را که به تنهایی بازی می کردند یا برای خرید از خانه بیرون آمده بودند، شناسایی می کردم و با حرف های مختلف آنها را فریب می دادم. چون طعمه های خودم را از بین کودکان زیر 12 سال انتخاب می کردم، اغفال آنان کار دشواری نبود و من به راحتی می توانستم آنها را به مکان های خلوت بکشانم. سپس با تهدید طعمه هایم را می ترساندم و وادارشان می کردم سکوت کنند و هر چه طلا و جواهر دارند به من بدهند.»

حمید بعد از اعتراف به جرائم خود روانه بازداشتگاه شد و در حال حاضر تحقیقات از او ادامه دارد.

بنا بر این گزارش سرقت طلا و جواهرات دختران خردسال از جمله جرائمی است که در فصل تابستان و با حضور کودکان در کوچه و خیابان ها بیشتر می شود و احتمال دارد افرادی که به طمع سرقت این دختران را هدف قرار می دهند، جرائم خشن تری نیز انجام دهند و حتی پرونده هایی وجود داشته که کودکان به دست این دزدان به قتل رسیده اند. به همین خاطر نیروی انتظامی به والدین هشدار داده است فرزندان خود را به زیورآلات آراسته نکنند.

در همین حال بازپرس شعبه اول دادسرای بجنورد که رسیدگی به پرونده حمید را بر عهده دارد، در این باره گفت؛ وقتی متهم را برای بازسازی صحنه های جرم به محله ها می بردیم، شاهد بودیم همان کودکانی که طعمه سارق شده بودند باز هم با زیور آلات در کوچه مشغول بازی هستند حال آنکه والدین برای پیشگیری از این جرائم نباید کودکان خود را بدون نظارت کافی در ساعات خلوت در خیابان رها کنند چرا که بی توجهی و سهل انگاری شهروندان باعث جسارت سارقانی از این دست می شود.

وی افزود؛ سرقت طلای کودکان جبری تلقی می شود و احتمال دارد با توجه به روحیه لطیف کودکان آثار جرم سال ها در اذهان آنان باقی بماند و موجب بروز آسیب های روانی و شخصیتی در کودکان شود.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز