وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

موهای صاف بیشتر گره می‌خورند

موهای صاف بیشتر گره می‌خورند
 

اگرچه به نظر می رسد شانه كردن موهای صاف بسیار راحت‌تر از شانه كردن موهای مجعد یا فر می باشد، اما جالب است بدانید كه امكان گره خوردن و درهم پیچیدن موهای صاف در مقایسه بسیار بیشتر است.

از آنجا كه موهای صاف سبك‌تر هستند، هنگام تحرك، هر یك از تارهای مو به صورت مجزا حركت می‌كنند كه در این صورت احتمال گره خوردن و درهم پیچیده شدن تارهای مو افزایش خواهد یافت. این در حالی است كه موهای مجعد سنگین‌تر هستند و هنگام حركت، معمولا یك دسته تار مو با هم به حركت درمی‌آیند، بنابراین به هم پیچیده نشده و درهم گیر نمی‌كنند.

این نتایج، برگرفته از یافته‌های یك محقق فرانسوی است كه بر اساس یك مدلسازی ریاضی دراین‌باره به مطالعه و تحقیق پرداخت. او معتقد است موهای سر، سیستم پیچیده‌ای را به وجود می‌آورند كه در این سیستم، مجموعه‌ای از اجزای مستقل به صورت یك مجموعه ی واحد عمل می‌كنند و بر خلاف دیگر سیستم‌ها نظیر مایعات و جامدات، اثر نیرو بر حركت تارهای مو موضوعی است كه همچنان ابهامات زیادی درباره آن وجود دارد.

این محقق برای بررسی این موضوع، از دو آرایشگر خواست مشاهدات خود را روی 212 مراجعه‌كننده در یك فاصله زمانی 3 هفته‌ای ثبت كنند. نتایج به دست آمده از بررسی مشاهدات این دو آرایشگر نشان داد احتمال درهم گیر كردن تارهای مو در موهای صاف بیش از دو برابر موهای مجعد است.

بر اساس مدل ریاضی پیشنهادی توسط این محقق برای بررسی جهت حركت تارهای مو، اگرچه احتمال برخورد تارهای مو در افرادی كه موهای مجعد دارند در مقایسه بسیار بیشتر خواهد بود، اما زاویه برخورد تارهای مو در افرادی كه موهای صاف دارند، زاویه‌ای است كه در آن احتمال درهم پیچیده شدن تارهای مو افزایش خواهد یافت.

بر اساس گفته بسیاری از محققان، هنوز هیچ شواهدی در تایید چگونگی تاثیر زاویه حركت تارهای مو در ایجاد الگوهای مشخص ساختاری در مو یافت نشده است.

هر چه زاویه حركت تارهای مو نسبت به یكدیگر بزرگ‌تر باشد، احتمال آسیب رسیدن به پوشش فلس مانند سطح موها بیشتر خواهد بود و هرچه این زاویه كوچك‌تر باشد، احتمال این كه دو تار مو بتوانند به صورت موازی در كنار هم قرار گیرند، بیشتر خواهد بود كه در این صورت این دو تار مو در هم گره نخواهند خورد.

نتایج به دست آمده از مدل ریاضی پیشنهادی این محقق با آنچه آرایشگرها در شرایط تجربی به آن دست یافته بودند، كاملا مطابقت دارد. این در حالی است كه اغلب موارد، برعكس آن به نظر می‌رسد.

اما نكته جالب‌تر این است كه یك موی سالم چه صاف باشد چه مجعد، مویی است كه خیلی زیاد گره می‌خورد و درهم می‌پیچد، زیرا پوشش سطحی مو، یك پوشش باز است كه به هر چیزی می‌چسبد. به همین سبب است كه موهای سالم، خشك و تمیز بیشتر در هم گره می‌خورند.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره