وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پوستی شاداب و زیبا با داروهای طبیعی

پوستی شاداب و زیبا با داروهای طبیعی
درمان بیماری ها و عارضه های پوستی امروزه یکی از بزرگ ترین دغدغه خانم ها و آقایانی است که در شهرهای بزرگ و پر از آلودگی زندگی می کنند. آلودگی های موجود در شهر ها که عمده آن ها ناشی از دود اتومبیل ها و وسایل حمل ونقل عمومی است تاثیر زیادی بر سلامت و بهداشت پوست ساکنان شهرها دارد.
 
علاوه بر این استرس ها و خستگی ناشی از کار روزانه نیز از دیگر عواملی است که موجب بروز برخی از بیماری ها و عوارض پوستی در مردان و زنان جوان می شود. اگرچه هر یک از این بیماری ها و عوارض، درمانی مخصوص به خود دارد اما با رعایت نکات ساده بهداشتی و استفاده از گیاهان دارویی و ماسک های طبیعی به راحتی می توان از شر این عوارض راحت شد یا آن ها را کنترل کرد.

● پاکسازی پوست با عسل و توت فرنگی

اگر در گروه افرادی قرار می گیرید که هر روز از منزل خارج می شوید و مجبورید مسافت طولانی را در سطح شهر طی کرده و از میان دود انواع و اقسام اتومبیل ها و خودروها به محل کار خود برسید، بهتر است تا فرصت دارید از ماسک توت فرنگی که یکی از مفیدترین میوه های تابستانی است، بهره ببرید. بسیاری از درمانگران استفاده از ماسک توت فرنگی تازه را راه حل مناسبی برای پاکسازی پوست و مبارزه با انواع آلودگی های محیطی که به مرور موجب بروز بیماری ها و انواع جوش ها در پوست صورت می شود، می دانند.

 
برای تهیه این ماسک کافی است ۶ توت فرنگی له شده را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری خامه ترکیب کنید و این ترکیب را روی صورت خود به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید. استفاده از این ماسک به مدت یک هفته علاوه بر پاکسازی پوست و پیشگیری از ابتلا به بیماری های پوست موجب افزایش شادابی و نشاط پوست نیز می شود.

● میخچه با سیر رفع می شود

میخچه پا یکی از عوارض پیاده روی زیاد و استفاده نکردن از کفش مناسب است که در پای برخی از افراد دیده می شود. به طور کلی در طب سنتی و طب های مکمل در سراسر جهان برای درمان میخچه تدابیر مختلفی توصیه شده است اما یکی از کاربردی ترین شیوه های درمانی خانگی که قابل استفاده برای همه مردم است، استفاده از سیر برای درمان میخچه است. برای این منظور کافی است یک عدد سیر تازه را له کرده و آن را روی میخچه به مدت نیم ساعت قرار دهید.

 
تکرار این شیوه به مدت یک هفته به درمان میخچه و برطرف شدن آن کمک می کند. برخی از درمانگران طبیعی استفاده از کشمش را نیز در درمان میخچه موثر می دانند و معتقدند قرار دادن کشمش له شده روی میخچه و استمرار آن برای چند روز به درمان آن کمک می کند.

● تسکین خارش پوست با آب کرفس

بسیاری از افراد قرمزی و خارش پوست را در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا، شنیدن خبر هیجان انگیز یا خوردن برخی مواد آلرژی زا از قبیل شکلات، پنیر، گوجه فرنگی، قهوه، تخم مرغ یا بعضی از غذاهای دریایی تجربه می کنند. غالب این افراد سابقه بیماری آلرژی یا حساسیت خاصی در پرونده پزشکی شان ندارند اما به دلیل شرایط خاصی که دارند ممکن است با خوردن یکی از غذاهای ذکر شده دچار قرمزی پوست و خارش شوند.

 
برای از بین بردن این خارش و قرمزی بهتر است از آب کرفس استفاده کنند و موضع مورد نظر را با آن بشویند. درصورتی که آب کرفس در دسترس نبود می توان از آب سیب طبیعی برای شست و شوی موضعی که خارش دارد استفاده کرد. علاوه بر این توصیه شده با شروع خارش و قرمزی، فرد مبتلا نسبت به شرایط معمولی آب بیشتری بنوشد تا مواد محرک زودتر از بدنش خارج شوند.

● با شیرعسل آکنه را از بین ببرید

یکی دیگر از مشکلات و اختلالات پوستی که بیشتر در دوران نوجوانی و جوانی در افراد مشاهده می شود، آکنه است که با وجود آلودگی ها، چربی ها و کثیفی های پوست این بیماری در پوست صورت شدت پیدا می کند. یکی از شیوه های درمانی طبیعی برای کنترل و بهبود آکنه صورت استفاده از مخلوط شیرعسل و استفاده روزانه آن است. برای تهیه این مخلوط به میزان مساوی شیر و عسل را ترکیب کنید و به خوبی آن را هم بزنید.

 
سپس آب یک تا ۲ عدد لیموی ترش را نیز اضافه کرده و آن را دوباره هم بزنید. از این مخلوط برای شست و شوی پوست صورت تان استفاده کنید. می توانید این مخلوط را با کمک پنبه روی صورت بزنید و بعد از ۵۱ دقیقه آن را بشویید. بهتر است از این محلول به مدت یک ماه دوبار در روز استفاده کنید.

● آبرسانی به صورت با سس مایونز

گرمای هوا و تابش بیش ازحد آفتاب در فصل تابستان موجب کاهش آب بدن و از بین رفتن رطوبت مورد نیاز سلول های پوست می شود. درمانگران درمان های طبیعی همواره در این فصل به بیماران خود توصیه می کنند تا علاوه بر نوشیدن آب بیشتر از انواع میوه ها و سالادهای سبزی ها برای دریافت آب بیشتر و آبرسانی بهتر به سلول های پوستی استفاده کنند.

 
این گروه در کنار اصلاح تغذیه ،استفاده از ماسک های مرطوب کننده و آبرسان گیاهی و طبیعی را نیز برای بهبود خشکی صورت بسیار موثر می دانند. یکی از بهترین ماسک های طبیعی و آبرسان به سطح پوست ماسک مایونز است. برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری سس مایونز را با هم مخلوط کنید و سپس به آن یک زرده تخم مرغ و نصف قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.
 
مخلوط به دست آمده را به خوبی هم بزنید و در نهایت این ماسک را به مدت ۰۲ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. این ماسک به دلیل داشتن مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ و مواد رطوبت رسانی که در مایونز و عسل وجود دارد به آبرسانی و ترمیم بافت های آسیب دیده صورت کمک می کند.

● این ماسک را پیش از مهمانی بزنید

درصورتی که وسط هفته به یک مهمانی دعوت شده اید و مجبورید پس از انجام کار روزانه یا برگشتن از سرکار برای مهمانی آماده شوید، بهتر است از ماسک زرده تخم مرغ و عسل استفاده کنید. قراردادن این ماسک به مدت ۰۴ دقیقه روی صورت به شما کمک می کند خستگی و تیرگی پوست تان که ناشی از کار و فعالیت های روزانه است از بین برود. برای تهیه این ماسک یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آردجو و۰۴ دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

● برطرف کردن کک ومک با گوجه فرنگی

با آمدن فصل تابستان بسیاری از خانم ها و آقایان از افزایش کک ومک روی صورت و گردن خود شکایت دارند. این کک ها که به دلیل بلند شدن روزها و افزایش مدت زمان تابش خورشید در تابستان بیشتر دیده می شود به راحتی با کمک درمان های خانگی قابل کنترل است.

 
یکی از ساده ترین شیوه های برطرف شدن این لک ها از روی صورت و گردن استفاده از گوجه فرنگی له شده بر سطح پوست است. کافی است یک گوجه فرنگی له شده را روی پوست گردن و صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تان بماند. گوجه کمک می کند تا لک های قرمز رنگ کک ومک از صورت و گردن شما محو شود. بهتر است این شیوه را ۳ بار در هفته در طول تابستان تکرار کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره