وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بر طرف کردن خشکی پوست

بر طرف کردن خشکی پوست
پوست تان کش می‌آید؟ دردناک است خصوصاً هنگام سرما؟ نسبت به شوینده ها حساس است؟

بنابراین، بی شک فکر می‌کنید که پوست خشکی دارید. نگران نباشید زیرا این مشکل به راحتی حل می‌شود. اگر پوست تان خشک است، این نوشتار را با دقت تا انتها بخوانید.

بنابر تحقیقی که اخیراً انجام شده است، 52% بیماران شرایط و نوع پوست شان را به خوبی نمی‌شناسند. همچنین، بسیاری از خانم ها حدس می‌زنند که پوست شان خشک است. اما جای نگرانی نیست، مشکل خشکی پوست یا از دست دادن رطوبت رفع شدنی است. پوست 63% از زنان خشک است، اما فقط 40% از آنها از این امر آگاهند.

پوست خشک یا بدون رطوبت؟
از آنجایی که پوست خشک و پوست بدون رطوبت، درمان های متفاوتی دارند، باید اول نوع پوست را به درستی تشخیص داد. پوست بدون رطوبت در وضعیتی است که پوست آبش را از دست داده است و این حالت هیچ ارتباطی با نوع پوست ندارد (به طور مثال می‌توان پوستی چرب و در عین حال بدون رطوبت داشت) و ممکن است به خاطر شرایط آب و هوایی (سرما یا باد)، بی نظمی هورمونی، عدم مصرف نوشیدنی ها یا موارد دیگر به این وضع دربیاید.

به محض اینکه آب رسانی انجام شود، پوست به حالت اولیه اش بازمی‌گردد.
در عوض پوست های خشک، طبیعت شان به واسطۀ کمبود یا فقدان چربی خشک است. و این در حالی است که برای پیوستگی بین سلول ها، وجود چربی ضروری است. اگر چربی بین سلول ها کم باشد، لایۀ نازک هیدرولیپیدیک سطح از بین می‌رود و استراتوم کرنیوم، که سد محافظی برای پوست محسوب می‌شود نیز ممکن است دچار این مشکل گردد.

چگونه بفهمیم که پوست مان خشک است؟
نشانه های پوست خشک در هر لحظه ای از شبانه روز ممکن است دیده شود: پوست کش می‌آید، انجام حرکات صورت، دردناک می‌شود، قرمز می‌شود، درخشندگی اش را از دست می‌دهد و بدون انعطاف می‌گردد. زنانی که پوست شان خشک است از وجود مشکل هنگام آرایش کردن و احساس کشش بعد از شستشو هم شکایت می‌کنند.

 
از سوی دیگر، به علت محافظت نداشتن، پوست خشک در مقابل باکتری ها، سموم و آلودگی سریع تر آسیب پذیر می‌شود و گاهی اوقات دچار خارش می‌گردد. پوست خشک، ظاهری مسن تر به فرد می‌دهد زیرا باعث ایجاد پوسته و چین و چروک می‌شود… . به طور خلاصه، اگر درمان نشود، آزاردهنده خواهد بود!

کمک به پوست
خوشبختانه، بیشتر مشکلات پوست با مصرف فرآورده های مناسب، بهبود یافتنی هستند. با مصرف ژل ها، لوسیون ها یا کف های پاک کننده شروع کنید: از هر چه الکل دارد، اجتناب کنید، هر روز از محصولات ملایم بهره ببرید و با آب ولرم آب کشی کنید. بعد از هر بار حمام، دوش یا آب تنی، حواستان باشد که محصولات مرطوب کننده، کرم ها یا شیرها را به پوست تان بمالید.

 
مدام کرم های مرطوب کننده تان را تغییر ندهید، این کار بی فایده است! بهتر است هر محصول پاک کننده یا مرطوب کننده که خریداری می‌کنید، حاوی ویتامین A و E باشند. و در تمام موارد، به پوست تان اعتماد کنید: خودش به شما می‌گوید که چه چیزی برایش بهتر است!

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره