وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکاتی در مورد شامپوی ضدشوره

نکاتی در مورد شامپوی ضدشوره
 یک متخصص پوست و مو گفت: سفید شدن مو بیشتر ارثی است و اینکه برخی فکر می‌کنند مصرف مداوم شامپوی ضدشوره سبب سفید شدن مو می‌شود پایه علمی ندارد.

حبیب انصارین در مورد بی‌تاثیر بودن مصرف برخی شامپوهای ضد شوره  ادامه داد: شاید برخی شوره‌ها به دلیل خشکی پوست، اگزماپسویاریس یا حالت تحریکی ایجاد شود که در نهایت هر یک با شامپوی مخصوص خود درمان می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن پوست اضافه کرد: برخی خودسرانه برای درمان شوره سر به داروخانه مراجعه کرده و شامپوی ضد شوره می‌خرند در حالی که متخصص پوست و مو براساس معاینه‌ای که انجام می‌دهد باید نوع دارو یا شامپو را مشخص کند.

انصارین در پاسخ به اینکه حتی برخی شامپوهای گرانقیمت خارجی در درمان شوره سر بی‌تاثیرند گفت: گران بودن و خارجی بودن شامپو دلیلی بر بهتر بودن آن نیست. شاید یک شامپوی باکیفیت ایرانی به مراتب تاثیر بیشتری در درمان داشته باشد.

این متخصص پوست و مو در مورد تاثیر مداوم شامپوی ضدشوره در سفید شدن مو گفت:‌ سفید شدن مو منبع ژنتیکی دارد که  سلولهای ملانوسیت رنگدانه‌های خود را از دست می‌دهند و مصرف شامپوهای ضدشوره هیچ ربطی به این مورد ندارد.

وی خاطرنشان کرد: حتی برخی رنگ‌کردن مداوم مو را دلیلی برای سفید شدن مو می‌دانند در حالی که رنگ بر روی ساقه مو قرار می‌گیرد و کاری با سلولهای رنگدانه‌ای مو ندارد و می‌توان گفت تنها بخشی از استرس، تغذیه نامناسب و بیماریهای ژنتیک در این امر دخیلند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره