وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مناسب ترین ظرف برای مایکروویو

مناسب ترین ظرف برای مایکروویو
درباره ظروف مناسب برای استفاده در مایكروویو  می توان خاطر نشان کرد : ظرف‌هایی كه برای استفاده در مایكروویو انتخاب می‌شود، باید قابلیت عبور اشعه را داشته باشد تا این اشعه بتواند به غذا نفوذ كند بنابراین ظرف‌های فلزی یا دارای روكش فلزی و نیز فویل‌های آلومینیومی كه اشعه‌ مایكروویو را منعكس می‌كند، نباید در مایكروویو استفاده شود.

بهتر است برای پخت غذا در مایكروویو از ظروف شیشه‌ای و پلاستیكی مخصوص استفاده شود كه در این میان ظروف شیشه‌ای بهتر و مناسب‌تر است. البته فراموش نكنید كه ظروف پلاستیكی معمولی به هیچ‌وجه برای استفاده در مایكروویو مناسب نیست، چون در اثر حرارت زیاد، ساختار شیمیایی آنها تغییر می‌كند و مواد سمی وارد غذا می‌شود.

تنها ظروف پلاستیكی مخصوص مایكروویو كه روی آنها نیز ایمنی استفاده در مایكروویو ذكر شده، برای استفاده در این دستگاه مناسب است.

ظرفی كه همراه غذا در مایكروویو خودش هم گرم می‌شود برای استفاده در این دستگاه مناسب نیست و ظروفی پیشنهاد می‌شود كه حین گرم‌شدن غذا، سرد باقی بماند.

بنابراین برای این‌كه ظرف مناسب را تشخیص دهید، بهتر است آن را به مدت یك دقیقه داخل مایكروویو قرار دهید و پس از آن حرارت ظرف را كنترل كنید؛ اگر ظرف گرم بود، اصلاً مناسب استفاده نیست، اگر ولرم شد برای دوباره گرم كردن غذا می‌توانید از آن استفاده كنید و اگر سرد باقی مانده بود برای پخت غذا هم مناسب است.

استفاده از ظروف گرد یا بیضی شكل بهتر از ظروف مربع است، چون در این ظروف تمام قسمت‌های غذا به طور یكنواخت حرارت می‌بیند، اما در ظروف مربعی شكل، كناره‌های غذا بیشتر می‌سوزد. ظروف گود هم به علت این‌كه سطح تماس بیشتری ایجاد می‌كند برای گرم كردن غذا در مایكروویو مناسب‌تر است.