وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برای لاغر شدن وعده های غذاییتان را جدی بگیرید

برای لاغر شدن وعده های غذاییتان  را جدی بگیرید
زمانی که عادت می‌کنید از یک وعده‌ غذایی صرف‌نظر کنید در صورتی که گرسنه‌اید و بدنتان منتظر غذا است امکان دارد دچار عادت‌های بد غذایی شوید.

حتماً شما نیز شنیده‌اید که برای لاغر شدن حتماً باید صبحانه‌ کامل بخورید، یا این که حتماً باید سر ساعت مشخص غذا بخورید تا لاغر بمانید یا نخوردن شام باعث خواب راحت می‌شود و غیره.

همیشه این باورها روی رفتارها و عادت‌های غذایی ما تأثیر می‌گذارد اما این گفته‌ها تا چه اندازه درست و قابل اعتماد هستند؟ آیا برای لاغر شدن حتماً باید از وعده های غذایی صرف‌نظر کرد و یا این که به زور صبحانه خورد؟ برای جواب به این پرسش‌ها با ما همراه باشید.
 
در صورت سیری و بی اشتهایی می‌توان از یک وعده‌ی غذایی صرف‌نظر کرد؟
درست است. زمانی که یک وعده‌ غذایی به اصطلاح « پُر و پیمان » میل می‌کنید طبیعی است که برای ناهار یا شام، اشتهای چندانی نداشته باشید. در این صورت و به خصوص اگر قصد لاغر شدن دارید خودتان را مجبور به خوردن نکنید.
 
به خاطر این که با مصرف مواد غذایی سنگین و به خصوص چرب، روند هضم غذا به کندی صورت می‌گیرد و همچنین بدن همچنان پر از کالری است و نیازی به کالری و انرژی جدید ندارد. پس زمانی که غذای سنگین و چربی خورده‌اید و میلی به وعده‌ بعدی ندارید به زور غذا نخورید.
 
برای لاغر ماندن خوردن صبحانه الزامی است؟
این باور اشتباه است. زمانی که وقت ندارید و یا صبح زود میلی به صبحانه ندارید خودتان را عذاب ندهید و مجبور به خوردن نکنید.
 
بر خلاف این باور رایج برای سالم و همچنین لاغر بودن نیازی به صبحانه‌ سنگین و پرکالری نیست. می‌توانید بین روز یک میان وعده مثل میوه، ماست یا ساندویچ گردو و پنیر میل کنید. این کار باعث می‌شود ساعت 10 صبح به سراغ بسته‌های بیسکوییت شکلاتی یا هله‌هوله‌های دیگر نروید و سر ناهار پرخوری نکنید.
 
حذف وعده‌های غذایی یک عادت غذایی پسندیده است؟
این باور رایج نیز کاملاً اشتباه است. زمانی که عادت می‌کنید از یک وعده‌ غذایی صرف‌نظر کنید در صورتی گرسنه‌اید و بدنتان منتظر غذا است امکان دارد دچار عادت‌های بد غذایی شوید مثلاً در ساعات بعدی روز مدام دنبال مواد غذایی چرب، شیرین یا شور بروید و مدام در حال ناخنک زدن باشید یا وعده‌های بعدی را پرخوری بکنید؛
 
یعنی به اصطلاح بخواهید « دلی از عزا در آورید ». همین ناخنک زدن‌ها و یا پرخوری‌ها، کالری‌های بیش از حدی به بدن می‌رساند. در نتیجه صرف‌نظر کردن از وعده‌ غذایی نه تنها باعث کاهش وزن نمی‌شود بلکه به چاقی منجر می‌شود.

حذف ناهار ممنوع ؟
غلط است. گاهی وقت‌ها پیش می‌آید که دیرتان شده و وقت ندارید. خودتان را اذیت نکنید و نگران نباشید. همیشه راه حل‌هایی وجود دارد که بعد از ظهر به چیپس و پفک خوردن نیفتید و شب پرخوری نکنید. نزدیک ساعت 5 یک عصرانه میل کنید: یک عدد موز، کمی شکلات سیاه یا ماست و دو عدد بیسکوییت یک عصرانه‌ی خوب محسوب می‌شود.
 
باید حتماً سر ساعت مشخص غذا بخورید
این باور اشتباه است. بعضی وقت‌ها تعطیلات و تفریحات آخر هفته مثل سینما و تئاتر رفتن ساعات صرف غذا را به تأخیر می‌اندازد. خوشبختانه بر خلاف باورهای رایج این مسئله مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد. تغییرات زمانی 2 تا 3 ساعته مانع لاغری نمی‌شود.

 
اگر نمی‌توانید این تأخیر را تحمل کنید یک عدد میوه بخورید تا زمان صرف غذا فرا برسد. برای لاغری و کاهش وزن نیازی نیست که حتما سر ساعت مشخص غذا بخورید. میزان و زمان صرف غذا با توجه به میزان غذای وعده‌های قبلی، میزان فعالیت‌های بدنی، شغل و حرفه‌ی افراد و استرس آن‌ها متغیر است. هر فردی بهتر از هر کس دیگر می‌تواند تشخیص بدهد کی و به چه مقدار غذا نیاز دارد.

شام نخوردن خواب راحتی به ارمغان می‌آورد
این باور کاملاً اشتباه است. حذف شام ایده‌ مناسبی برای کاهش وزن و لاغری نیست و بر خلاف باور رایج باعث خواب راحت نمی‌شود. چون مغز در ساعات بعد از مصرف گلوسیدها (نان، مواد غذایی شیرین، میوه ) می‌تواند آرام و راحت باشد و زمانی که شام نمی‌خورید برای به خواب رفتن دچار مشکل خواهید شد.

از این گذشته این احتمال وجود دارد که نصف شب بیدار شوید و از گرسنگی یخچال را زیر و رو کنید و هر چه دم دستتان باشد را بخورید؛ و این مسئله اصلاً به نفع تناسب اندامتان نیست. البته توجه داشته باشید اگر ناهار را سنگین و زیاد میل کرده‌اید شام را به خوردن سوپ، ماست و یک یا دو واحد میوه اکتفا کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره