وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چربی شکم در خانم ها

چربی شکم در خانم ها
خانم‌ها معمولا مستعد چاق شدن در نواحی ران و باسن هستند. با افزایش سن، متابولیسم بدن آن‌ها کاهش یافته و بدن چربی را بیش‌تر از هر جای دیگر در ناحیه شکم ذخیره می‌کند.
از جمله سایر عوامل که باعث چاقی دور شکم می‌شود می‌توان به رژیم غذایی ناسالم، عدم تحرک، تغییرات هورمونی، ژنی و استرس اشاره کرد.

خوردن غذاهای سالم به کاهش چربی دور شکم کمک می‌کند. با آب شدن چربی در این قسمت، احتمال ابتلا به دیابت، سرطان سینه، افزایش فشار خون و بیماری قلبی نیز کاهش می‌یابد.

1 – در طول روز حتما حداقل 1200 کالری مواد غذایی را دریافت کنید
توجه داشته باشید برای لاغر شدن مجبور به محروم کردن خود از مواد غذایی نیستید. بلکه می‌توانید روزانه تنها با کاهش 1000-500 کالری، سالم لاغر شده و حداقل 1200 کالری مورد نیاز بدن را دریافت نمایید.

2 – یاد بگیرید چه غذاهایی برای شما مفید بوده و از چه غذاهایی باید پرهیز کنید
از کربوهیدرات‌هایی مانند میوه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار استفاده کنید.
میزان پروتئین لازم را از مرغ و ماهی دریافت کنید و به دنبال مواد دارای چربی‌های اشباع نشده مانند آجیل خام و آووکادو باشید.از خوردن غذاهای سرخ شده، شکر، گوشت‌‌های چرب، کربوهیدرات‌های ساده و چربی‌های اشباع شده و ترانس‌دار بپرهیزید.

3 – با استفاده از ورزش استرس را از خود دور کنید
طبق تحقیقات انجام شده، چربی دور شکم در افراد میانسال می‌تواند به علت افزایش کورتیزول در بدن باشد که به علت استرس ترشح می‌شود.

4 – انجام کارهایی که باعث عرق کردن شما شود
به شرطی که هر بار 45 دقیقه طول بکشد و سه بار در هفته انجام شود، متابولیسم بدن را افزایش داده و در نتیجه منجر به سوزاندن کالری و چربی در بدن می‌شود. برای این منظور می‌توانید فعالیت‌هایی مانند دویدن، شنا کردن، پیاده‌روی سریع یا دوچرخه سواری را انتخاب کنید.

 
برای تنوع و رفع خستگی در کلاس‌های آیروبیک شرکت یا ورزش‌های گروهی را انتخاب کنید. حتی با گذاشتن یک DVD می‌توانید در خانه ورزش کنید.

5 – با وزنه کار کنید
ترس از کار با وزنه را با این ذهنیت که عضلات برجسته‌ای پیدا خواهید کرد، کنار بگذارید. بدن شما به دلیل فقدان هورمون تستوسترون هرگز مانن آقایان حجیم نخواهد شد. سه بار در هفته با شرکت در باشگاه با وزنه کار کنید و به بدن خود را فرم دهید.
کار با وزنه را در مورد همه اعضاء بدن خود نه فقط عضلات معده انجام دهید. فشار وارده بر روی عضلات و باز و بسته شدن آن‌ها میزان متابولیسم بدن را در طول روز افزایش می‌دهد.

6 – عضلات شکم را که در زیر چربی‌ها مانده‌اند

طوری فرم دهید که بعد از آب شدن چربی، سفت و خوش فرم باشند
از حرکات و تمرینات کششی مانند درازنشست و زدن آرنج به زانو استفاده کنید. این تمرینات را می‌توانید در سه روز غیرپیاپی انجام دهید چون این نرمش‌ها کمکی به لاغری نمی‌کنند و فقط عضلات را شکل می‌دهند.

7 – در میزان سدیم دریافتی دقت کنید
افزایش سدیم بدن باعث نفخ و جذب و احتباس آب در بدن می‌شود. موسسه قلب آمریکا مصرف کم‌تر از 1500 میلی‌گرم سدیم در طول روز را پیشنهاد می‌کند.

از مصرف غذاهای پر نمک و غنی از سدیم مانند کچاپ و هات‌داگ خودداری کنید. در عوض غذاهای خود را با ادویه‌ها، سبزی‌ها و آب مرکبات خوش طعم کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره