وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه وزن خودم را ثابت نگه دارم؟

چگونه وزن خودم  را ثابت نگه دارم؟
رژیم های یو یو: دشمن شماره 1 تعادل وزن

 این همان چیزی است که تأثیر یویو نامیده می‌شود یا به عبارت دیگر: لاغر شدنی است برای دوباره چاق شدن درست و حسابی…

رژیم هایی بازگشتی
در فرانسه، 20 میلیون نفر اضافه وزن دارند. و این با در دسترس بودن ده ها رژیم از انواع مختلف، در تضاد است…

بنابراین، این رژیم ها واقعآً مفید هستند؟
پاسخ روشن است: قطعاً نه. در واقع، این رژیم ها چندان مفید فایده نیستند زیرا بدن را از مقدار زیادی انرژی محروم می‌کند، اما این دوره بسیار کوتاه است. بنابراین بدن عادت می‌کند با انرژی کمتری فعالیت داشته باشد. دکتر پاکه، متخصص تغذیه، در این باره توضیح می‌دهد و می‌گوید: "طی مدت یک رژیم، بدن شروع می‌کند به صرفه جویی کردن."

در دفعات اول، این رژیم های سختگیرانه به تمام سلول های چربی حمله نمی‌کنند. فقط کاهش توده های ماهیچه ای و از دست دادن آب را با خود به همراه دارند. عدد روی ترازو کمتر می‌شود… اما این منطقی نیست. و زمانی که ما تغذیۀ عادی مان را از سر می‌گیریم، بدن مان با عجله شروع به ذخیره سازی کالری های جدید می‌کند تا مجبور شویم به یک رژیم دیگر روی بیاوریم.

بنابراین اضافه شدن وزن اجتناب ناپذیر است، و احتمالاً کیلوهایی که برمی‌گردند بیشتر از آن چیزی هستند که کم شده اند: و این همان چیزی است که به آن می‌گوییم تأثیر یویو.

رژیم هایی یویو مانند
"بدترین" رژیم ها، رژیم هایی هستند که انتظار دارند تغییری قابل توجهی در عادات غذایی شما ایجاد شود و به شما قول می‌دهند بسیار سریع و فوق العاده لاغر می‌شوید.
در بین این رژیم ها می‌توان رژیم های: دوکان، آتکینز، هالیود، آناناس- گریپ فروت، پروتئین و… را نام برد. اغلب وعده ها به ثمر می‌رسند، اما فقط برای اولین بار.
این رژیم ها آنقدر محدود کننده هستند که حفظ آن برای همیشه، غیرممکن است.

کیلوهای بیشتری برای کم کردن وجود خواهد داشت
علاوه بر تأثیر یویو، عواقب دیگر این رژیم ها بسیار خشن و متعدد هستند. ممکن است این عواقب بسیار شدید و ناشناخته باشند، برخی از عوارض، عبارتند از: به هم خوردن سیکل ماهانه، افزایش کمبود ویتامین ها و املاح معدنی، چاقی در طولانی مدت، خطر شکستگی اعضا و…
عوارض روانی این رژیم ها را نیز نباید نادیده گرفت، مانند مشکلات رفتاری تغذیه ای یا کاهش اعتماد به نفس.

طرفداران رژیم های سختگیرانه، اغلب خود را در یک حلقۀ جهنمی زندانی می‌کنند: آنها خود را بیشتر و بیشتر از همه چیز محروم می‌کنند تا کمتر و کمتر وزن کم کنند، آنچه که احتمال بروز افسردگی را با خود به همراه دارد.

لاغر شدنِ آهسته اما مطمئن
برای لاغر شدن بدون خطر رژیم های یویو، راه حل معجزه آسایی وجود ندارد. باید وقت گذاشت و ریتم بدن را پذیرفت."ایده آل ترین وضعیت این است که کاهش وزن در یک هفته بین 500 گرم تا 1 کیلوگرم باشد." همه می‌دانند که داشتن تغذیه ای متعادل، کلید کاهش وزنی مؤثر است.

اما یک تغذیۀ خوب چیست؟ بیشتر مردم نمی‌دانند.

به همین دلیل است که برای رژیم گرفتن باید به یک متخصص تغذیه یا متخصص رژیم درمانی مراجعه کرد. او یک برنامۀ شخصی برای شما تنظیم می‌کند و شما را از مصرف داروهای لاغری نهی می‌کند.
در نهایت، باید بدانید که ورزش ضروری است. ورزش کردن، سوزاندن چربی ها، حفظ توده های ماهیچه ای و خوش خلق و خو بودن را تضمین می‌کند.