وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ادای احترام عجیب انگلیس به قربانیان تایتانیک +عکس

ادای احترام عجیب انگلیس به قربانیان تایتانیک +عکس
۱۰۰ سال از واقعه غرق شدن كشتی اقیانوس پیمای تایتانیك می گذرد ولی داغ عظیمی که این واقعه تلخ بر دل بازماندگان و خانواده های قربانیان کشتی تایتانیک گذاشته ،همچنان پا برجاست. در نیمه شب ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ ، تنها ۷۰۵ نفر از مسافرین کشتی تایتانیک نجات یافته و ۱۵۰۲ نفر باقیمانده یا در داخل آبهای منجمد اقیانوس اطلس جان سپردند، و یا همراه بدنه عظیم كشتی به قعر اقیانوس رفتند.
 
اهالی شهر لیورپول در صدمین سالگرد غرق شدن کشتی تایتانیک با هدف ادای احترام به کشته شدگان کشتی تایتانیک فستیوالی با عنوان «ادیسه دریا» برگزار کردند. این فستیوال به مدت ۳ روز و از روز جمعه ۲۰ آوریل در خیابانهای لیورپول آغاز شده و تا روز ۲۳ آوریل ادامه خواهد داشت.
 
ادای احترام عجیب انگلیس به قربانیان تایتانیک +عکس
برگزاری این فستیوال بر عهده یک کمپانی فرانسوی با نام رویال دلوکس می باشد که این فستیوال تنها یکی از سری برنامه های سالگرد غرق شدن کشتی تایتانیک است که این کمپانی عهده دار انجام آن است.
گفتنی است ، این فستیوال متشکل از ۲ عروسک غول پیکر است که طی مدت این ۳ روز در طول شهر حرکت می کنندو این واقعه را برای مردم بازگو می کنند.

و اما فلسفه شکل و ساختار این فستیوال برگرفته از یک داستان واقعی از تایتانیک است . این داستان درباره دختر بچه ۱۱ ساله ای با نام مری مک کوری است که پدرش با تایتانیک به اعماق اقیانوس رفته و هیچ گاه بازنگشته است. این دختر ۳ روز پیش از غرق شدن کشتی برای پدرش نامه ای فرستاد که این نامه هیچ گاه خوانده نشد.

همچنین عموی این دختر دست از تلاش برای یافتن جسد برادر خود بر نمی دارد و سالها در حال غواصی در اعماق دریا به دنبال جسد برادر خود می گردد تا او را به آرامش برساند. جسد پدر هیچ گاه یافت نشد در عوض عموی دختر نامه ای که مری برای پدرش نوشته بود را در اعماق اقیانوس پیدا می کند و به دنبال راهی می گردد تا نامه را به دست برادرزاده اش برساند و به او بگوید چه بر سد پدرش آمده است.
 
ادای احترام عجیب انگلیس به قربانیان تایتانیک +عکس

به گزارش ایران ناز این فستیوال متشکل از ۲ عروسک غول پیکر است که یکی در هیبت دختر بچه و دیگری در لباس غواصی نقش عموی دختر را ایفا می کند . این دو عروسک غول پیکر در طول مدت ۳ روز کل شهر را می پیمایند و نهایت در پایان روز سوم به هم می پیوندند.
قسمت جالب این نمایش زمانی اتفاق می افتد که عروسک دختر بچه به خیابانی می رسد که ۱۰۰ سال پیش در آن مکان بلیطهای کشتی تایتانیک فروخته شده بود و این عروسک غول پیکر در آن مکان ادارار می کند و بدین وسیله خشم خود را از این واقعه نشان می دهد! برگزارکنندگان این فستیوال در واقع این عروسکها را نمادی از تمامی قربانیان و بازماندگان کشتی تایتانیک معرفی می کنند.