وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خطرات سفید کردن دندانها

خطرات سفید کردن دندانها
همۀ ما چیزهایی از کیت های سفید کنندۀ دندان که در داروخانه ها بدون نسخه به فروش می‌رسند و به داشتن لبخندی زیباتر کمک می‌کنند، شنیده ایم… اما آنچه واقعاً دندانپزشک ها توصیه می‌کنند، چیست؟
فواید آنها چیست؟ عوارض سفید کردن دندان ها توسط دندانپزشک کدامند؟

دندانپزشکان دو روش برای سفید کردن دندان ها در اختیار دارنداولین روش سفید کردن دندان ها که در اختیار دندانپزشکان است، سفید کردن و درخشان کردن خود دندان هاست.روش دیگر سفید کردن، بر پایۀ پوشاندن سطح دندان ها قرار دارد.

سفید کردن مستقیم دندان ها: روش های متفاوت کدامند؟
دندانپزشک برای افراد سیگاری یا کسانی که به میزان زیاد قهوه و چای می‌نوشند، جرم گیری و سپس صیقل دادن دندان ها را انجام می‌دهد.

 
بعد از این درمان، فرد به شدت از سیگار کشیدن منع می‌شود.
زمانی که دندان ها به شکل طبیعی تیره می‌شوند، از تکنیک های درخشان سازی که بر پایۀ استعمال مواد درخشان کنندۀ ویژه (پروکسید کاربامید، پروکسید هیدروژن یا پربورات سدیم برای دندان هایی که دیگر زنده نیستند) قرار دارد، بهره می‌بریم.

استفاده از مواد درخشان کننده به کمک یک قطره چکان که در لابراتور پروتز ساخته شده، صورت می‌گیرد. این کار یا یک بار در مطب دندانپزشک یا چندین جلسه در خانه انجام می‌شود. البته گاهی اوقات ممکن است مدت زمان لازم برای سفید کردن دندان ها توسط لیزر یا لامپ های ویژه کوتاه تر شود.

اصل این فرآیند عموماً همان چیزی است که به عنوان کیت های سفید کننده در داروخانه ها بدون نسخه به فروش می‌رسد. برخی ها توصیه می‌کنند که ماده به کمک یک قلم، یک نوار و یا یک قطره چکان مانند آنچه که دندانپزشک ها دارند، مالیده شود.مادۀ اصلی مواد سفیده کننده همیشه یکسان است، اما غلظت موادی که در مطب دندانپزشکی استفاده می‌شود، بیشتر است.

بنابراین، آیا بهتر است برای سفید کردن دندان به دندانپزشک مراجعه کنیم؟
خوب است بدانید که: مدت درخشان ماندن دندان ها وابسته به کیفیت مسواک زدن در ماه های آینده است.
ضمناً منافذی که به واسطۀ مواد سفید کننده ایجاد شده اند به مرور زمان جذب می‌شوند و اگر دندان ها به طور منظم و کامل با مسواک شسته شوند، دوباره صاف خواهند شد.

توصیه می‌شود که اگر دندان هایی سفیدتر می‌خواهید، به دندانپزشک مراجعه کنید:
فرسودگی مینای دندان توسط مسواک، مهم ترین عارضه ای است که پس از درخشان سازی دندان ایجاد می‌شود.
مواد کمپوزیت که برای پر کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند، نرم و سست تر می‌شوند، آنها را مثل دندان ها نمی‌توان سفید کرد.

غلظت موادی که در کیت های سفید سازی خانگی وجود دارند و در داروخانه ها بدون نسخه به فروش می‌رسند کمتر از غلظت همین مواد در مطب دندانپزشکی است، بنابراین تعداد دفعات مصرف و مقدار استعمال آن باید بیشتر باشد، به این ترتیب دندان ها بیشتر در معرض تهاجم این مواد قرار می‌گیرند.
در مواردی که دندان لق است، ممکن است حساسیت نسبت به گرما و سرما مشاهده شود. بنابراین رعایت توصیه های دندانپزشکان در این موارد بسیار مهم است.ضمناً این را نیز باید بدانید که فقط دندانپزشک جراح می‌تواند وضعیت دندان ها را ارزیابی کند و بهترین روش برای حفظ کامل امنیت دندان را پیشنهاد دهد.

پوشاندن سطح دندان ها: روشی دیگر برای داشتن دندان های سفیددر نتیجۀ این فرآیند، زیبایی فوق العاده ای مشاهده می‌شود، اما در عوض، لازم است که دندان بیشتر تراشیده شود. این مشکل در سطوح سرامیکی کمتر است. ضرر دیگر این روش، احتمال لق شدن دندان است.به خاطر داشته باشید که تنها دندانپرشک می‌تواند یک فرآیند امن و کاملاً شخصی را تضمین کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره