وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تلفن‌های GPS ابزار مبارزه با اپیدمی‌ها می‌شوند

 

شاید تلفن‌های همراه برای ردگیری بیماری و كمك به محدود كردن بیماری‌های واگیر مانند آنفولانزای خوكی مورد استفاده قرار بگیرند.

دولت ژاپن و اپراتور تلفن همراه سافت بانك در حال برنامه‌ریزی آزمایشی هستند كه در آن به هزار دانش‌آموز ابتدایی تلفن‌های مجهز به GPS داده شده و از آن‌ها خواسته می‌شود به انجام امور روزمره خود بپردازند.

شماری از این كودكان به صورت تصادفی انتخاب شده و به‌صورت فرضی به‌عنوان مبتلایان به یك بیماری واگیردار درنظر گرفته می‌شوند. این آزمایش سپس از اطلاعات GPS برای پیگیری حركات آن‌ها و كشف شمار افرادی می‌پردازد كه امكان دارد در تماس با آن‌ها در معرض این بیماری قرار بگیرند.

طبق توضیح مقامات سافت بانك، شمار افرادی كه به اپیدمی مبتلا می‌شوند همزمان با انتشار آن به سرعت دو، سه و چهار برابر می‌شود اما اگر در حجم اندك نیز كاهش یابد، تاثیر بزرگی در زیرنظر قرار دادن شیوع بیماری دارد.

این آزمایش هنوز در مرحله برنامه‌ریزی بوده و همچنین نگرانی‌های در مورد مشروع بودن تحت نظر گرفتن افراد وجود دارد.

فن‌آوری GPS معایبی از جمله نبود پوشش مناسب محیط‌های داخلی دارد اما به اعتقاد مقامات سافت بانك، این فن‌آوری می‌تواند حداقل در یك منطقه محدود تا چند كیلومتر برای بررسی صحیح اطلاعات مورد استفاده قرار بگیرد.

تاكنون فن‌آوری‌هایی مانند GPS بیشتر برای كمك به مردم برای شناسایی مكانی كه در آن هستند مورد استفاده قرار گرفته‌اند اما همچنان كه دستگاه‌های دارای امكان اتصال به شبكه مانند آیفون محبوب‌تر می‌شوند، برنامه‌های جدید به مردم امكان می‌دهند دوستان یا خانواده خود را ردگیری كنند و شركت‌ها و دولت‌ها را قادر می‌سازند محل آن‌ها را بیابند.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز