وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بخواهید تا موفق شوید

برخی افراد با آنكه شرایط، صلاحیت، استعداد و امكانات موفقیت را دارند اما به دلیل ناآگاهی و عدم اعتماد به نفس و ترس، حتی از این كه طالب موفقیت، رشد و بالندگی باشند می‌هراسند و یا حتی به آن فكر هم نمی‌كنند!
آنها تصور می‌كنند موفقیت‌ همای سعادتی است كه تنها بر سر عده معدودی از منتخبان جامعه می‌نشیند! روی سخن این مقاله با این گروه است. این افراد اصولا شهامت این را ندارند كه حتی موفقیت را طلب كنند و آن را حق مسلم خود بدانند در حالی كه تنها نكته مهم خواستن آنهاست.

چرا به توانایی‌های خود واقف نیستید، چرا به موارد كوچك و كم‌ارزش می‌پردازید در حالی كه می‌توانید آرزوهای بزرگی داشته باشید. هر چه خواسته‌ها و هدف‌های شما بزرگتر باشند به همان نسبت قدرت تفكر، هوش و خلاقیت شما بیشتر شده و نیروهایی را كه حتی تصورش را هم نمی‌كردید در شما زنده خواهند شد.

ماركوالیوس می‌گوید: فقط رویاهای بزرگ می‌توانند روح انسان‌ها را به حركت درآورند. گوته، شاعر، داستان‌نویس و منتقد بزرگ آلمانی هم می‌گوید: رؤیاهای كوچك در سر نپرورانید زیرا رؤیاهای كوچك قدرت ندارند قلب مردان را تكان دهند. روانشناسی هم بر این مطلب تاكید دارد كه اگر انسان‌ها همواره هدف‌های جدید و بزرگی را دنبال كنند زندگی‌شان پرمعنا و زیبا می‌شود. اگر احساس می‌كنید باید بهتر و بالاتر از آنچه هستید بشوید این احساس مقدس را گرامی بدارید و آن را ارج بنهید زیرا این نقطه آغاز موفقیت شماست.

 توانایی‌های خود را بشناسید

انسان به عنوان جانشین خداوند در روی زمین و اشرف مخلوقات توانایی‌های بی‌شماری دارد. خداوند تنها پس از خلق انسان بود كه عبارت فتبارك‌ا… احسن‌الخالقین را فرمود.

هووارد گاردنر پس از تحقیقات فراوان در سال 1992 اعلام كرد كه نوابغ فقط از نه درصد ظرفیت مغزی خود استفاده كرده‌اند!

تعداد سلول‌های مغزی شما بیش از صدمیلیارد است كه در هنگام ارتباط با دیگران یا سخن گفتن و تجزیه و تحلیل كردن و یا خلاقیت ، تفكر و… هر كدام از این سلول‌ها توسط صدها شاخكی كه ایجاد می‌كنند با سلول‌های دیگر مغزی مرتبط می‌شوند. كافی است عدد سلول‌ها را در تعداد شاخك‌ها ضرب كنید. آیا می‌توانید عدد حاصل را در ذهن خود مجسم كنید؟!

آری این است حد بیكران توانایی و قدرتی كه خداوند در شما به ودیعه نهاده است. پس آیا بهتر نیست در اندیشه تازه و نو شدن و استفاده از این همه توان و قدرت خود باشید؟

مولوی می‌گوید:

هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود

بگذرد از حد جهان بی‌حد و اندازه شود

خود را تغییر دهید

افرادی موفقندكه آمادگی پذیرش تغییر و انعطاف را داشته باشند. (آنتونی رابینز)

حال كه به ظرفیت عظیم و بی‌حد خود پی‌بردید باید آماده تغییر شوید، این تغییر باید ابتدا از تفكر و نگرش شما به خود و زندگی شروع شده و سپس به نحوه رفتار و عملكرد شما تسری یابد.

از سوی دیگر بزرگی می‌گوید: شرایط زندگی ما ممكن است برآنچه هستیم تاثیر گذاشته باشد اما برای آنچه می‌خواهیم بشویم خودمان مسئول هستیم!

مارك فیشر می‌گوید: همیشه به خاطر داشته باش كه در ارتفاعی از زمین دیگر ابری وجود ندارد اگر هنوز آسمان زندگی‌ات ابری است به این دلیل است كه به اندازه كافی اوج نگرفته‌ای! رفتار و عملكرد ما تحت تاثیر اندیشه و نوع نگاهمان است. اندیشه زیبا و مثبت رفتار و نتایج زیبا می‌آفریند.

عدم موفقیت معلول نتایج غلطی است كه از كار و زندگی خود می‌گیریم و نتایج غلط ما محصول رفتار نادرست ما است. به بیان دیگر افراد موفق آموخته‌اند كه كارها را به روش دیگری انجام دهند پس از نظر منطقی ما هم می‌توانیم این روش‌ها را یاد بگیریم.

فیض روح‌القدس ار باز مدد فرماید

دیگران هم بكنند آنچه مسیحا می‌كرد

نكته مهم این است كه باید بدانیم نگرش‌های غلط موجب بروز رفتارهای غلط می‌شود!

فیلسوف بزرگ ویلیام جیمز می‌گوید: بزرگترین كشف عصر ما این است كه اگر انسان‌ها نگرش‌های خود را اصلاح كنند زندگی آنها اصلاح می‌شود و جالب‌تر اینكه نگرش‌های نادرست می‌تواند با آموزش‌های درست، اصلاح شود بنابراین فرمول كلی موفقیت به قرار زیر است:

آموزش درست—» تغییر نگرش—» تغییررفتار—» تغییرنتایج این فرمول بسیار مهم را به خاطر بسپارید و سعی كنید از هم‌اكنون و پس از تعیین اولویت‌های خود برای موفقیت با استفاده از آموزش درست كه شامل مطالعه كتاب‌های مناسب، شركت در دوره‌ها و همایش‌های مرتبط با هدف، تمركز بر هدف و… است راه را آغاز كنید. در تمام ساعات روز به آن فكر كنید تا رفتار و عملكرد شما در جهت وصول به آن تقویت شود و بالاخره موفقیت را در آغوش بگیرید.

به تعبیر گوته «در لحظه‌ای كه شخص قاطعانه مصمم به انجام كاری می‌شود، مشیت الهی نیز بر همان كار قرار می‌گیرد، آنگاه همه چیز به كمك شخص می‌شتابند كه در غیر آن صورت هرگز چنان نمی‌شد. زنجیره‌ای از رویدادها در اثر عزم راسخ صادر می‌شوند. همه‌گونه وقایع نادیدنی، ملاقات‌ها و كمك‌های مادی كه هیچ‌كس تصورش را هم نمی‌تواند بكند، به سود شخص سر راهش قرار می‌گیرند. هر چه را می‌خواهید یا رویای انجامش را دارید، شروع كنید. شهامت در خود ذكاوت، قدرت و جادو دارد. همین حالا شروع كنید.».



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز