وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مقابله با گودی و تیرگی دور چشمها

مقابله با گودی و تیرگی دور چشمها
دکتر کاترین دو گورساک ما را از روش های مختلفی که برای مبارزه با این کبودی ها و فرورفتگی ها وجود دارد، مطلع می‌سازد.

گودرفتگی های زیر چشم چگونه ایجاد می‌شوند؟
دکتر کاترین دو گورساک: گودرفتگی ها به دلیل جریان های نامناسب لنفاوری ایجاد می‌شوند. به بیان دیگر، آب به تدریج جمع می‌شود، این آب مسئول پدید آمدن چربی هاست و در نهایت باعث ایجاد ورم های کوچک چربی می‌شود.

در موارد کبودی و گودرفتگی، آیا می‌توان به جراحی متوسل شد؟
دکتر کاترین دو گورساک: مؤثرترین درمان جراحی است. یک بریدگی کوچک ایجاد می‌شود، سپس چربی ها مکیده می‌شوند، چه این چربی در داخل پلک باشد چه در میان مژه ها. این عمل با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌شود و ممکن است چندین لکۀ آبی به مدت حدود ده روز از خود به جا بگذارد.

اگر گودرفتگی خالی شود، دید فرد تغییری نمی‌کند. این جراحی می‌تواند با یک لیفتینگ داخلی پلک همراه شود (پوست کمی گسترده می‌شود).
گودرفتگی های زیر چشم  ممکن است ده سال بعد مجدداً بازگردند زیرا جریان لنفاوی همیشه خوب کار نمی‌کند.

گاهی اوقات بعد از جراحی، ممکن است یک گودی زیر چشم شکل بگیرد و مجدداً به فرد حالت خستگی و چروک بیشتر بدهد. امروزه جراحان بسیار محتاط هستند و برای پیشگیری از این مشکل، مراقب اند که گودرفتگی به طور کامل خالی نشود و خالی کردن کامل آن را برای جراحی کبودی های مهم و جدی می‌گذارند.

جایگزین های دیگر برای مبارزه با کبودی های همراه با گودرفتگی چیست؟
دکتر کاترین دو گورساک: زمانی که گودرفتگی ایجاد می‌شود، توصیه می‌شود که به متخصص زیبایی مراجعه کنید، متخصص زیبایی به شما آموزش می‌دهد که جریان لنفاوی پلک های پایینی را به حرکت بیندازید.
جلسات متعدد آموزش، برای موفقیت در تخلیۀ درست گودرفتگی ضروری هستند.
 
این کار می‌تواند در هر شرایطی انجام شود که تورم چشم ها را با خود به دنبال دارد. باید بدانید که گودرفتگی ها بعد از یک خواب بد، راحت تر به وجود می‌آیند، مثلاً بعد از خوابیدن در اتاقی بسیار گرم یا خواب در شب جشن. الکل یا زیاده روی در مصرف نمک هم نقش مهمی در این میان ایفا می‌کنند. علاوه بر تمام این موارد، عامل وراثت هم وجود دارد.

افرادی که نسبت به ایجاد گودرفتگی حساس هستند، می‌توانند هر روز صبح یک ماسک سرد روی چشم های شان قرار دهند.
*دکتر کاترین دو گورساک (Catherine de Goursac) بیست سال است که پزشک زیبایی است. او عضو جامعۀ پزشکان زیبایی، عضو هیئت مدیرۀ انجمن پزشکان زیبایی و دبیر انجمن ضد سالخوردگی فرانسه است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره