وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکاتی در مورد رنگ کردن مو

نکاتی در مورد رنگ کردن مو
در مقبره مصریان باستان (متعلق به پنج هزار سال پیش) حنا یافت شده و چینی ها نیز در سه هزار سال پیش از برگ و ریشه درختان برای تهیه رنگ مو استفاده می کردند. یونانیان باستان از صابون‌های زبر و بی‌رنگ‌كننده و حنا برای تغییر رنگ موهای خود استفاده می‌كردند .
 
چنین اقدامی در میان آنان نشانة شجاعت و شهامت تلقی می‌شد و بالاخره رومی ها در دو هزار سال قبل از نمک سرب، پوست گردو و تره‌فرنگی برای رنگ کردن موهای خود بهره می بردند. برخی افراد برای زیبایی و برخی برای پنهان کردن سفیدی موهایشان از رنگ مو استفاده می کنند. امروزه تقریباً اکثر خانم ها و تعداد زیادی از آقایان رنگ مو را مورد استفاده قرار می دهند.

یافتن رنگ موی مناسب کار چندان ساده ای نیست. رنگ مو را بایستی با توجه به رنگ طبیعی مو، رنگ چشم و پوست انتخاب نمود. توجه داشته باشید که یک رنگ یکسان روی موهای مختلف و نیز در زیر نور مصنوعی و یا نور آفتاب دارای نمودها و سایه های متفاوتی است.

بطوركلی استفاده از هرگونه ماده شیمیایی بر موها بالقوه آسیب رسان است و از این نظر آن دسته موادی كه ماندگاری بیشتری دارند (مثل رنگ موهای دایمی) آسیب جدی تر و بیشتری وارد می كنند. رنگ كردن مو بواسطه وجود آمونیاك، آب اکسیژنه و نیز مراحل مختلف آن می توانند باعث بروز حساسیت در پوست سر شود.

 
منتها گاهی علایم آن در جلسات اولیه بروز نمی كند و یا آنقدر خفیف است (سوزش و خارش گذرا) كه شخص اهمیتی به آن نمی دهد ولی بالاخره حساسیت شدید در یک فرد مستعد خودش را نشان می داده و گاهی موجب بروز مشكلات جدی می گردد.

تست کردن رنگ مو بر روی پوست پشت گوش و یا پوست بازو  قبل از استعمال آن بر موها (برای اطمینان از عدم وجود آلرژی) مفید است و توصیه می شود.
گفته می شودکه موهای رنگ شده حجم بیشتری داشته و لذا به نظرسالم تر می آیند ولی این مطلب درست نیست. استفاده از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می تواند مشکلات زیر را برای مو و پوست سر ایجادنماید:

1) آسیب به ساختار مو و شکننده کردن آن و لذا مصرف رنگ مو (بخصوص انواع دایمی آن) در موهای خیلی خشک، شکننده، ظریف و مبتلا به موخوره توصیه نمی شود. بطور کلی رنگ موهای شیمیایی باعث خشک شدن بیش از حد مو شده و لذا در صورت مصرف آن بایستی حتماً نرم کننده و رطوبت رسانی به مو نیز انجام شود.

2) بروز واکنش های آلرژیک به شکل خارش، تاول، پوسته ریزی، قرمزی و در مواردی تورم پوست. این واکنش آلرژیک در محوطه موها رخ نداده بلکه در اطراف مو یعنی پیشانی، گوش، پشت گردن و در موارد شدیدتر در تمامی صورت مشاهده می گردد.

3 ) ساقه موی رنگ شده دارای خلل و فرج بیشتری بوده و لذا آسیب پذیرتر هستند.

4) الکتریسیته ساکن موهای رنگ شده بیشتر می باشد.

5) احتمال بروز مشکلات متعدد در جنین خانم های حامله که موی خودرا به صورت مرتب رنگ می کنند.

6) مشکلات تنفسی، سردرد، سرطان زایی، اختلالات سیستم ایمنی، تحریک چشم ها از دیگر عوارض جانبی غیرشایع رنگ موهای شیمیایی هستند. آریل آمین (که یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده رنگ مو است) از طریق پوست جذب و می تواند سرطان زا باشد.

 
زنانی که یک بار درماه موهای خود را رنگ می کنند پس از یک سال دو برابر دیگران  در معرض خطر ابتلا به سرطان مثانه قرار می گیرند. سرطان خون (لنفوم)  در خانم هایی که به طور مرتب موهایشان را رنگ می کنند بیشتر مشاهده می گردد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره