وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این بیماری در صدر بیماریهای جنسی است

این بیماری در صدر بیماریهای جنسی است
مسئول كلینیك سلامت جنسی مركز ابن سینا، با اشاره به این كه بیماری سوزاك یكی از قدیمی‌ترین عفونت‌های منتقله از راه جنسی است، گفت: بحث جدیدی كه در زمینه سوزاك مطرح است مقاومت به دارو است. در حالی كه سوزاك پیش از این به راحتی و با مصرف چند قرص درمان می‌شد.

دكتر لیلی چمنی تبریز  افزود: در دنیا، پاپیلوما ویروس انسانی كه عامل ایجاد كننده زگیل تناسلی است درصدر بیماری‌های عفونی جنسی قرار گرفته است و پس از آن تب خال تناسلی و برخی عوامل میكروبی قرار دارند. در كشور ما نیز علیرغم این كه آمار دقیقی وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد ویروس‌های تبخال تناسلی اهمیت ویژه‌ای یافته‌اند.

وی با اشاره به این ‌كه اهمیت تشخیصی و درمانی ویژه‌ای برای بیماری «زگیل تناسلی» وجود دارد، اظهار كرد: برخی تیپ‌های این ویروس مستعد كننده سرطان دهانه رحم هستند. پاپیلوما ویروس انسانی از طریق تماس جنسی یا در هنگام عبور نوزاد از كانال زایمان در حین تولد منتقل می‌شود. طول دوره درمان این عارضه به وسعت و محل درگیر شدن این ویروس بستگی پیدا می‌كند.

چمنی تبریز افزود: گاهی نیاز است برای درمان از محلول‌های موضعی استفاده شود. البته زگیل‌های بزرگ را باید از طریق تكنیك‌های جراحی و یا لیزر برطرف كرد.

وی تاكید كرد: گذراندن اوج مرحله ابتلا به این معنا نیست كه ویروس از بدن فرد پاك شده است، این ویروس پاك نمی‌شود و نیازمند مراقبت‌های ویژه خواهد بود.

چمنی تبریز همچنین با بیان این كه سوزاك یكی از قدیمی‌ترین عفونت‌های منتقله از راه جنسی است، اظهار كرد: مهمترین مسئله در درمان سوزاك این است كه بیمار به پزشك خود اعتماد كند و به محض مشاهده عدم نتیجه، اقدام به تعویض پزشك‌ نكند و اجازه دهد پزشك آزمایشات تكمیلی را برای وی درخواست كند. یك تصور در ایران وجود دارد كه برای درمان یك بیماری پزشك زود تغییر می‌كند.

 
در حالی كه درباره بیماری‌های میكروبی شاید بهترین راه حل نباشد. پزشك باید مرحله به مرحله دارو تجویز كند. بویژه در تمام بیماریهای منتقله از راه تماس جنسی یا آمیزشی كه زوج حتما باید با هم درمان شوند حتی اگر یك نفر از آنها علامتی نداشته باشد.

مسئول كلینیك سلامت جنسی مركز درمان ناباروری ابن سینا، با اشاره به این كه سوزاك در مردان هم دیده می‌شود، عنوان كرد: سوزاك می‌تواند از مادر به نوزاد و در حین تولد منتقل شود. در این صورت حتی چشم نوزاد را نیز می‌تواند درگیر كند. حتی زمانی كه در بدن نهفته می‌شود با عوارضی چون درگیری مفصلی خودش را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: اگر فرد در مرحله حاد مراجعه كند یك درمان تك نوبتی مشكل وی را حل می‌كند. اما اگر در مرحله درگیری مفصلی و سیستم عصبی یا درگیری منتشر مراجعه كند طبیعتا طول درمان تفاوت می‌كند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره