وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مصرف نوشابه های گازدار همراه غذا …

دردهای موقتی و نوظهور احشاء گوارشی بیشتر در کودکان و نوجوانان و معمولا پس از خوردن غذاهای پرچرب همراه شیرینی، بستنی، مغز دانه ها و آجیل بروز می کند و به اسهال، سرگیجه، استفراغ یا حالت تهوع منجر می شود.دکتر «ماهوان» متخصص داخلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران اظهار داشت: البته چنانچه درد معده و احشاء گوارشی پس از پرهیز و تخلیه احشاء تکرار شود ممکن است دلیل بروز بیماری های معده باشد.

وی افزود: در این صورت لازم است افراد به موقع به پزشک متخصص مراجعه کنند تا از بروز عوارض جدی تر از قبیل زخم معده و مزمن شدن بیماری جلوگیری نمایند.
این متخصص مصرف نصف لیوان آب ولرم همراه با آب لیمو، سرکه و یا آبغوره پس از صرف مواد غذایی یادشده را موجب هضم بهتر غذا و پیگیری از بروز دردهای گوارشی ذکر و اعلام کرد: همچنین، با توجه به اینکه امروزه اغلب افراد به همراه غذا از نوشابه های گازدار استفاده می نمایند لذا باید گفت این نوشیدنی بر حجم و فشار معده افزوده و سبب بالارفتن دیافراگم و فشار بر قلب می گردد.
دکتر ماهوان در ادامه با اعلام این مطلب که مصرف غذاهای سبک و کم حجم تا چند روز پس از درد معده ضروری است عنوان داشت: ضمن آنکه توصیه می شود افراد کمتر به استفاده از غذاهای خشک نظیر آجیل، شیرینی جات و… قبل یا بعد از غذا مبادرت ورزند که به این ترتیب دچار عوارض ناشی از سنگینی معده شامل سردرد، استفراغ، ترش کردن، رفلاکس(برگشت اسید معده به مری) و … ، نشوند.
وی در پایان به افراد و خصوصا نوجوانان توصیه کرد: در مهمانی ها و پیک نیک ها به مقدار فراوان از مواد غذایی مذکور استفاده نکنید تا شادی های شما به ناراحتی های ناشی از دردهای جسمی تبدیل نگردد..



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز