وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دامادها هم از سربازی معاف می‌شوند

جام جم آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینكه اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی در دستور كار مجلس قرار دارد، از معافیت های جدید سربازی خبر داد و گفت كه بر اساس این قانون دادمادها هم از سربازی معاف می‌شوند.
حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس در گفت وگو با خبرنگار  جام جم آنلاین  با بیان اینكه قانون  خدمت وظیفه عمومی با 67 ماده در دستور كار روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی قرار دارد كه براساس این قانون معافیت های جدیدی در نظر گرفته شده است ، خاطرنشان كرد:  براساس این قانون ، فرزندان ذكور آزادگان ، جانبازان  و رزمندگان به ترتیب و به ازای هر یك ماه سابقه اسارات، یك درصد جانبازی و یك ماه سابقه حضور در جبهه (دوران دفاع مقدس) پدرانشان؛ از خدمت دوره ضرورت آنها كسر می شود و این امتیازات برای بهره مندی از تسهیلات این قانون قابل جمع است. منظور اینست كه اگر كسی 10 درصد جانبازی دارد به مدت 10 ماه از مدت سربازی فرزندانش كسر خواهد شد و یا اگر كسی 15 ماه جبهه رفته باشد 15 ماه از مدت سربازی فرزندانش كسر خواهد شد.

وی افزود: ایثارگر یاد شده اگر فاقد فرزند ذكور باشد و تعداد فرزندان ذكور آنها برای استفاده از این امتیازات كمتر شد ، داماد و یا نوه آنها از این تسهیلات بهره مند می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه كرد: همچنین خانواده هایی كه دارای 3 پسر باشند و 2 فرزند آنها به خدمت سربازی رفته باشد، فرزند سوم معاف خواهد شد. همچنین مشمولی كه تنها مراقب و نگهدارنده خواهر تنی فاقد شوهر باشد نیز معاف می شود.

حاجی‌بابایی افزود: همچنین در صورت تصویب نهایی این قانون در مجلس كلیه كسانیكه به سربازی می روند به ترتیب درجه ای كه كسب خواهند كرد بین 60 تا 90 درصد حداقل حقوق نیروهای مسلح براساس لایحه مدیریت خدمات كشوری را دریافت خواهند كرد این درحالیست كه این رقم قبلا 30 درصد بود.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز